Aviseringar
Rensa alla

Mänsklighets-EMOS!


Ämnesstartare

Vad är detta för ny fluga? Man läser allt oftare i forumet vad dessa s.k mänsklighets-EMOS skriver.

"Människan är äcklig och motbjudande. Vi förstör för varandra, vi ljuger och trycker ner och saboterar. Vilka är det som krigar, våldtar, dödar och förstör naturen? Människan! Jag hatar mänskligheten, vi är alldeles för många."

Vad är detta för j**** jidder? Istället för att sitta och hyckla framför en oljekrävande dator som i sin tur kräver el, el som i sin tur kräver viss naturförstörelse, naturförstörelse som i sin tur leder till att djurarter dör ut, GÖR NÅGOT!

Ta tag i saken själva om det nu är så jävla hemskt med mänskligheten. Gör er själva en tjänst istället för att hyckla och vara attention-whores. Sätt er i en grotta på en öde ö lång borta och käka mossan som växer på väggarna eller något. Så slipper ni vara delaktiga i den mänsklighet som ni sitter och klagar på. Eller gör något mer drastiskt om det nu krävs.. bara man slipper läsa ert jävla whine om hur dålig mänskligheten är


   
Citera
Åtta

Håller helt med dig. Tyck gärna att mänskligheten failat på en massa sätt, men sitt inte bara och grina över det då. Tillför något positivt (eller försök åtminstone) eller håll käften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Vilka fler har det varit btw? Minns bara hennes tråd..

Sen kan man låta bli att hänga ut enskilda användare, också.
Finns många exempel.

Det är inte bara här på UM. Det flödar även på FB.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryr mig inte om naturen. Tycker bara allmänt att alla borde dö.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Sen kan man låta bli

Tror verkligen inte att det skulle gjort någon skillnad i detta fall.

Men, tycker också att det är ganska onödigt att påpeka sådant för individer som uppenbarligen inte håller med. Personligen trivs jag med att människor är ganska depraverade varelser och tycker att det är slöseri med energi att ens låtsas att man bryr sig om.. allt.
Å andra sidan tror jag iofs också att det är bra att folk får skämmas lite ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med trådskaparen och Åtta. Är så himla less på pessimismen här i världen, den är lika förstörande som det dessa "emos" räknar upp.


   
SvaraCitera

*Applåderar*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha, ska vi tolka det där som att det är "inne" att vara "misantrop" nu också?
Otroligt fjantigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser uppgivenheten och dystopismen som ett allvarligt problem. Människor i dag har lättare att föreställa sig jorden undergång än en bättre värld att leva i.

Jag tror aldrig uppfattningen om att världen är helt cp varit så utbredd som i dag, ändå är människor i dag mer passiviserade och opolitiska än på mycket länge.

Det måste ändras för annars kommer deras dystopiska framtidssyn att bli en självuppfyllande profetia.


   
SvaraCitera