Aviseringar
Rensa alla

Märkeskläder


En tröja för 700 är ju inte så farligt. Brukar ju gå på över 1000


   
SvaraCitera

XxArchyxX:
Alltså jag fattar verkligen inte, vad fa-an är grejen med märkeskläder?? En tröja (som inte ens ä snygg) kan kosta 700 spänn och då har minst 10 andra i ens årskurs en likadan. Vill alla vara identiska eller vad ä grejen?

De är inte så värst smarta... 


   
SvaraCitera

jag har inge märkes kläder förutom skor (endast för bekvämlighet men köper ändå typ hm skor ibland har liksom aldrig nånsin köpt äkta converse) hatar märkes underkläder dem altid jävligt obekväma och sitter konstigt köper endast mina kallingar från Lager 157 och mina strumpor från H&M Mycket glad


   
SvaraCitera

Det är inte kläderna som folk vill ha utan märket, om man har detta märket som t.ex Supreme så tror dom att folk tror att dom har pengar och kan få tag i limited edition saker för dom har kontakter eller bara är snabb. Det är också för att dom vill att folk ska veta vad som är trendigt för man blir cool. Finns också folk som köper det bara för att passa in i samhället och inte vara utanför. Men min åsikt är att om kläderna är dyra är man fattig, men om man har billiga kläder är men rik. Man kan bara ta exempel med t.ex mark Zuckerberg och bill gates, dom är värda bilioner men har på sig h&m kläder, och sen dom som har dyra kläder är Youtubers som vill vara coola.

Mening är spendera pengar du får, på att få mer pengar istället för att se ut som du har mer pengar.


   
SvaraCitera

Oavsett om det gäller kläder, skor, handväskor (kvinnor) eller smartphones - det finns alltid en visst klientel som är berädda att betala mer för själva märket än för själva produkten. Det är väl den enkla förklaringen. OBS att jag inte på något sätt framför någon kritik mot de som hellre betalar över 2000 kronor för ett par jeans av det "fina" märket än ett par "no name" jeans för en hundring eller två.

Samma sak gäller även på reservdelar till bilar. Originaldel eller piratdel från Biltema.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så himla mycket för alla smarta kommentarer, man får verkligen olika perspektiv på saker och ting här.


   
SvaraCitera

Minimario188 :
Det är inte kläderna som folk vill ha utan märket, om man har detta märket som t.ex Supreme så tror dom att folk tror att dom har pengar och kan få tag i limited edition saker för dom har kontakter eller bara är snabb. Det är också för att dom vill att folk ska veta vad som är trendigt för man blir cool. Finns också folk som köper det bara för att passa in i samhället och inte vara utanför. Men min åsikt är att om kläderna är dyra är man fattig, men om man har billiga kläder är men rik. Man kan bara ta exempel med t.ex mark Zuckerberg och bill gates, dom är värda bilioner men har på sig h&m kläder, och sen dom som har dyra kläder är Youtubers som vill vara coola.

Mening är spendera pengar du får, på att få mer pengar istället för att se ut som du har mer pengar.

Mark Zuckberg använder sig inte i närheten av H&M kläder, han kanske inte bär märken som syns utåt men de kläder de rikaste har är oftast dyrare än vad man tror, läste häromdan att han bl.a han harr kläder från italienska designermärken, där en tråkig grå hoodie (i kashmir) kan kosta upp mot 17000kr. Anledning är att dom inte har något att bevisa men vill fortfarande ha kvalitets kläder som dom trivs i och såklart tycker är sköna. Han vet jag också har asperger/autism så han vill väl helst hålla det så simpelt som möjligt.


   
SvaraCitera