Aviseringar
Rensa alla

Märkeskläder


Ämnesstartare

Alltså jag fattar verkligen inte, vad fa-an är grejen med märkeskläder?? En tröja (som inte ens ä snygg) kan kosta 700 spänn och då har minst 10 andra i ens årskurs en likadan. Vill alla vara identiska eller vad ä grejen?


   
Citera

Man vill se fint ut helt enkelt Blink


   
SvaraCitera

Kan ju vara så att folk som har den tröjan faktiskt tycker att den är snygg. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Kan ju vara så att folk som har den tröjan faktiskt tycker att den är snygg. 

Jo antagligen, tycker bara att det känns... opersonligt? Men folk får ju ha på sej vad dom vill såklart.


   
SvaraCitera

XxArchyxX:

Jo antagligen, tycker bara att det känns... opersonligt? Men folk får ju ha på sej vad dom vill såklart.

Ja jo jag kan hålla med dig om att det blir lite opersonligt, men mode är mode och då vill väl alla se likadana ut. 


   
SvaraCitera

Samma sak som med iPhone, det är trendigt av någon anledning och folk är beredda att betala idiotiska summor pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Samma sak som med iPhone, det är trendigt av någon anledning och folk är beredda att betala idiotiska summor pengar.

Jo fast det är ändå annorlunda med smartphones eftersom man knappt kan klara sig utan idag, det används ju till i princip allt. 


   
SvaraCitera

XxArchyxX:

Jo fast det är ändå annorlunda med smartphones eftersom man knappt kan klara sig utan idag, det används ju till i princip allt. 

Men jag tror att han antyder att iPhones specifikt är för dyra.


   
SvaraCitera

Om en tröja är ful, men dyr så blir tröjan snygg ändå enligt dom som söker uppmärksamhet eller vill passa in bland de coola. Att ha en märkeskläder bevisar även att personen bryr sig om sitt utseende och skämmer bort sig själv och visar att den är värdefull. 


   
SvaraCitera

Men de är klart att man inte behöver ha det för att vara värdefull eller cool haha


   
SvaraCitera

Fattar inte heller asså många billiga märken ser ju typ ut som märkeskläder enda skillnaden är väll loggan men vrf köpa 1 tröja för 800 då du kan köpa 4 lika snygga för samma pris bara att det är ett annat märke? Jag tror märkes folk tror att dom e coola i sina armani och prada kläder dom måste visa alla att " jag har råd med dehär kolla hur bra jag är"  


   
SvaraCitera

märkeskläder är fånigt


   
SvaraCitera

XxArchyxX:

Jo fast det är ändå annorlunda med smartphones eftersom man knappt kan klara sig utan idag, det används ju till i princip allt. 

Ja men att alla vill ha det dyraste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Men jag tror att han antyder att iPhones specifikt är för dyra.

Ahaa jo det är ju sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Ja men att alla vill ha det dyraste.

Ja oki, nu förstår jag hur du menar och jag håller med dej.


   
SvaraCitera