Aviseringar
Rensa alla

märkte att jag köpte för mycket godis


Ämnesstartare

Är det farligt att äta för mycket godis? jag köpte nämligen för mycket vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej, det är inte hälsosamt, du kan få ont i magen men... du måste ju inte äta allt godiset idag, du kan ju spara på det flera dagar eller dela med någon annan/(mig) Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:
Nej, det är inte hälsosamt, du kan få ont i magen men... du måste ju inte äta allt godiset idag, du kan ju spara på det flera dagar eller dela med någon annan/(mig) Rullar ögonen

okej men på nätet så står det att det är  hälsosamt med godis


   
SvaraCitera

Danneboi:

okej men på nätet så står det att det är  hälsosamt med godis

Jag tvivlar. Det beror ju förstås på vilken typ av godis, det finns knappast någonting nyttigt i ahlgrens bilar, geléhallon, skummgummigodis osv... men det sägs ju att exempelvis naturgodis och choklad kan kan vara lite bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:

Jag tvivlar. Det beror ju förstås på vilken typ av godis, det finns knappast någonting nyttigt i ahlgrens bilar, geléhallon, skummgummigodis osv... men det sägs ju att exempelvis naturgodis och choklad kan kan vara lite bra.

okej fan vill inte bli tjock .. nästa gång ska jag köpa naturgodis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FAAAAAAN VILL INTE HA DETTA GODIS vill inte bli tjock vill ha naturgodis


   
SvaraCitera

Danneboi:
FAAAAAAN VILL INTE HA DETTA GODIS vill inte bli tjock vill ha naturgodis

Spara det i en sluten burk i månad och ge till knackande barn på halloween!! Fast det kanske blir dåligt tills dess.


   
SvaraCitera

Danneboi:
FAAAAAAN VILL INTE HA DETTA GODIS vill inte bli tjock vill ha naturgodis

naturgodis är inte precis bättre 


   
SvaraCitera
Hando

Om du äter det i rimliga mängder är det ingen fara. Överkonsumtion kan på sikt leda till övervikt. (Och dåliga tänder om du inte borstar ordentligt)
Sprid ut det över flera dagar så ska det inte vara någon fara att gå upp i vikt. Eller så äter du allting på en och samma gång, bara du inte fortsätter trycka i dig godis som det inte finns någon morgondag.
En gång är ingen gång liksom. Blink

Vill du äta något sött så försök hitta någon frukt du gillar. Ett päron eller en clementin tycker jag dämpar mitt sötsug rätt ordentligt. Röda äpplen fungerar också, men personligen blir jag så jäkla hungrig av det så låter i regel bli äpplen.
Eller vill du bara ha något att tugga på överlag så testa någon Beef Jerky. Mycket gott och i snacksväg nyttigare än en Marabou eller lösgodis. (Men det också i moderation)

Eller käka morötter istället.


   
SvaraCitera

naturgodis är ju i stort sett bara nötter vilket innehåller mycket fett


   
SvaraCitera

asså danne på riktigt sluta göra trådar som detta asså va tror du 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:
Om du äter det i rimliga mängder är det ingen fara. Överkonsumtion kan på sikt leda till övervikt. (Och dåliga tänder om du inte borstar ordentligt)
Sprid ut det över flera dagar så ska det inte vara någon fara att gå upp i vikt. Eller så äter du allting på en och samma gång, bara du inte fortsätter trycka i dig godis som det inte finns någon morgondag.
En gång är ingen gång liksom. Blink

Vill du äta något sött så försök hitta någon frukt du gillar. Ett päron eller en clementin tycker jag dämpar mitt sötsug rätt ordentligt. Röda äpplen fungerar också, men personligen blir jag så jäkla hungrig av det så låter i regel bli äpplen.
Eller vill du bara ha något att tugga på överlag så testa någon Beef Jerky. Mycket gott och i snacksväg nyttigare än en Marabou eller lösgodis. (Men det också i moderation)

Eller käka morötter istället.

67kr  rätt åt helvete 


   
SvaraCitera
Hando

Danneboi:

67kr  rätt åt helvete 

67 kr är ingenting. Mycket glad

Om 10 år har du glömt dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

67 kr är ingenting. Mycket glad

Om 10 år har du glömt dem.

bra då slipper jag ha ångest och har lärt mig att inte köpa godis för jag äter ändå inte upp detIcke!


   
SvaraCitera