Aviseringar
Rensa alla

mästerkocken


Ämnesstartare

hej alla fina umfolk. jag har just stått i 2 timmar och gjort pumpasoppa. Jag visste inte att man kunde äta pumpa. Men nu vet jag. Har någon av er ätit pumpa?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Beskriv smaken, svårt att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

ja

tyckte du om det?

Lejonhjärta:

Nej. Beskriv smaken, svårt att göra?

det var galet jävla jobbigt att skära upp pumpan i bitar, men sen vare rätt latt. mest stog och kollade på den. fast jag skalade massa potatis också ... det var jobbigt ... och sen skulle jag mixa med stavmixer ... men jag hade ingen så jag hällde i en milkshakegrej, som var alldeles för liten, så fick ta i flera omgångar. Ena rundan flög locket av och ah, jag gillar inte att tvätta/diska osv så nu är det pumpasoppa i hela köket. pappa kommer bli sur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Två timmar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Summeringen av det hela är att det inte var värt det? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Två timmar?

två timmar.

Lejonhjärta:

Summeringen av det hela är att det inte var värt det? [bigsmile]

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

tyckte du om det?

har för mig att själva pumpan inte var nåt vidare direkt, men smaka inte äckligt.
Torkade pumpafrön i salt är asnajs dock!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mastercock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

har för mig att själva pumpan inte var nåt vidare direkt, men smaka inte äckligt.
Torkade pumpafrön i salt är asnajs dock!

hm njaej jag kan inte bestämma mig om jag gillar det heller ... och ah det kan jag tänka mig [bigsmile]

passaro:

Två timmar?

okej insåg nu att det var typ mer 1,5 [cute] men endå, för en jävla pumpasoppa som jag inte kan bestämma mig för om den är god eller äcklig ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

två timmar.

kennyman:

okej insåg nu att det var typ mer 1,5 [cute] men endå, för en jävla pumpasoppa som jag inte kan bestämma mig för om den är god eller äcklig ..

Sämst eller? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Sämst eller? 😀

men ja [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ätit pumpakärnor, det är gott


   
SvaraCitera