Aviseringar
Rensa alla

Mag träning + smärta


Ämnesstartare

Säkert en dum fråga..
Ja tränar magen aktivt, 4-5 dagar i veckan + gym, är nybörjare när de gäller att träna magen. Vet hur jag ska göra och allt sånt men ska jag alltså fortsätta köra mitt allt även när det gör så ont i magmusklerna att man tror att dom ska krypa upp ur skinnet? [tard]


   
Citera

Jag fatta inte, men jag tror du har fått din första träningsverk [y]


   
SvaraCitera

Norse Rite:

verk

värk* [y]


   
SvaraCitera

Irresiistible:

värk* [y]

lolololololololol


   
SvaraCitera

Varför i helvete tränar du magen 4-5 dagar i veckan? Låter ju bara korkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norse Rite:

Jag fatta inte, men jag tror du har fått din första träningsverk

Men herregud nej :p Jag menar under själva träningen?


   
SvaraCitera

Gud_:

Varför i helvete tränar du magen 4-5 dagar i veckan? Låter ju bara korkat.

/agree

Låter jättedumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud_:

Låter ju bara korkat

Hur ofta tycker du man ska träna magen då? Har hört en jävla massa om hur ofta och på vilka sätt man ska träna magen, alla säger olika. Finns flera professionella tränare som råder varrannan dag, andra säger varje dag.


   
SvaraCitera

ItsAsin:

Jag menar under själva träningen?

Okey, ett tips är att träna ca. 3 dagar i veckan. Sådanna människor som tränar varje dag är professionella eller dumma nybörjare.
Mna ska inte träna mer än varannan dag. Muskler behöver vila ut sig om man de ska orka med flera träningar och framför allt resultatet! [wink]


   
SvaraCitera

ItsAsin:

Hur ofta tycker du man ska träna magen då? Har hört en jävla massa om hur ofta och på vilka sätt man ska träna magen, alla säger olika. Finns flera professionella tränare som råder varrannan dag, andra säger varje dag.

Om man säger att man skall träna magen varje dag så skulle jag verkligen inte så han/hon som en professionell tränare. Om du är ute efter att förstöra dina muskler och göra så dom försvinner så kanske det är ett bra alternativ, men annars är det korkat. Om vi säger såhär du bör vila absolut MINST 48 timmar innan du tränar samma muskel igen, helst mer.


   
SvaraCitera

ItsAsin:

Ja tränar magen aktivt, 4-5 dagar i veckan + gym, är nybörjare när de gäller att träna magen.

Som flickan ^ sa, minst 48 timmar vila.

Kör du inte andra passer? Såsom armar, bröst, rygg etc? If not, då är det bara dumt o korkat, som många andra redan har sagt. 🙂


   
SvaraCitera

ItsAsin:

Hur ofta tycker du man ska träna magen då?

1 gång tungt i veckan är perfekt, med tungt menar jag att du belastar den med tung vikt så att du endast kan ta 10 reps, kör 3set, funkar utmärkt inget mer behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud_:

Om vi säger såhär du bör vila absolut MINST 48 timmar innan du tränar samma muskel igen, helst mer.

Det skulle jag skriva under på om det inte vore för just magen.

Visst, muskel som muskel men alla muskler är inte likadana och magen är lite annorlunda. Nu kör jag nebartm agen en gång om dagen men när jag började träna körde jag 11 gånger i veckan för att snabbt få resultat och detl edde inte till att mina magmuskler bröts ner.

Så till trådskapare: Kör på som du gör om du känner att det ger resultat, det är så olika från person till person.


   
SvaraCitera

Jarkad:

Visst, muskel som muskel men alla muskler är inte likadana och magen är lite annorlunda. Nu kör jag nebartm agen en gång om dagen men när jag började träna körde jag 11 gånger i veckan för att snabbt få resultat och detl edde inte till att mina magmuskler bröts ner.

Om du gjorde lite sit-ups förstår jag, men om du nu tränar magen tungt så nej, bara nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud_:

Om du gjorde lite sit-ups förstår jag, men om du nu tränar magen tungt så nej, bara nej.

Ok, kanske ska precisera mig, utan vikter 11 gånger i veckan, när jag senare valde att köra tyngre körde jag de gånger jag var på gymmet + sit ups hemma de dagar jag inte tränar.


   
SvaraCitera