Aviseringar
Rensa alla

Mag träning + smärta


Ämnesstartare

CJ233:

Kör du inte andra passer?

Jo det är klart jag gör, jag tränar hela kroppen. Det är det jag gör på gymmet. Magen klarar jag av att träna hemma så jag ödslar inte tid på gymmet för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ItsAsin:

Det är det jag gör på gymmet. Magen klarar jag av att träna hemma så jag ödslar inte tid på gymmet för det.

Du borde börja ödsla lite tid på det på gymmet, det är stor skillnad när man tränar magen med vikter.


   
SvaraCitera

Okej, låt proffset tala här.[confused][confused][wink][wink]

Det tar ungefär 48h för en muskel att bygga upp sig efter ett tufft träningspass. Så om du kör mage typ varannan dag så får du ut maximalt av din träning. Om du kör magövning efter magövning varje dag kommer uppbyggningen av musklerna avstanna.

Om du tränar gym nästan varje dag är ett hett tips att köra nedre delen av kroppen på jämna dagar och övre delen på udda dagar.[smile]


   
SvaraCitera

Razz:

Det tar ungefär 48h för en muskel att bygga upp sig efter ett tufft träningspass

Fel, helt olika från person till person, 3 dagar i veckan är helt okej att köra(kanske även för mycket?), för vissa stämmer det kanske men det finns även väldigt många faktorer som påverkar, man kan itne dra det rakt av och säga X antal timmar tar det...


   
SvaraCitera

Jarkad:

Nu kör jag nebartm agen en gång om dagen men när jag började träna körde jag 11 gånger i veckan för att snabbt få resultat och detl edde inte till att mina magmuskler bröts ner.

Hur kan du säga att du fic ksnabbt resultat? Har "samma" person testat det på något annorlunda sätt och fått långsammare resultat?


   
SvaraCitera

alltså ja hoppas att du inte bara tränar mage? för man måste köra jämnt på kroppen så man inte blir över tränad i t ex magen och otränad rygg.
5 gånger i veckan tkr ja är att ta i om du nu är som du skriver att du är nybörjare på det.....
kör typ max 3 gånger i veckan, men någon dag mellanrum så att musklerna hinner återhämnta sig, sen borde du köra rygg oxå om du nu inte redan gör de så att det blir jämn vikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obliques:

Hur kan du säga att du fic ksnabbt resultat? Har "samma" person testat det på något annorlunda sätt och fått långsammare resultat?

Hmm, hur kan jag säga det...?

Jo, för att jag tycker personligen det gick ganska snabbt för jag hade velat haft rutor i hela mitt liv. Du kan fördöma mitt tillvägagångsätt hur mycket du vill men du får samtisigt respektera att jag har rätt att säga vad jag har gjort och hur det har fungerat utan att du ska behöva inleda några dryga kommentarer baserade på massa vetenskapliga rapporter du läst.


   
SvaraCitera

Jarkad:

Hmm, hur kan jag säga det...?

Jag tycker inte alls det var en dryg kommentar av mig, jag tycker du borde förstå hur mitt resonemang är, du har ju somsagt inget att referera till, du går ju på vad du tycker, visst helt okej men det hade kanske gått ännu snabbare via en annan metod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obliques:

Jag tycker inte alls det var en dryg kommentar av mig, jag tycker du borde förstå hur mitt resonemang är

Jag förstår hur du menar, kanske inte en dryg kommentar men jag vet vart du vill komma.

Obliques:

du har ju somsagt inget att referera till, du går ju på vad du tycker, visst helt okej men det hade kanske gått ännu snabbare via en annan metod.

Javisst, me samtidigt brukar man ju säga "du känner bäst själv vad som fungerar för just dig", men när man väl har hittat sin grej så dumförklaras man genom att andra säger "nej, som du gör är fel, det jag gör är bättre", kanske inte bokstavligen men underförstått.


   
SvaraCitera

Så klart det känns så när du inte har tränat så länge [tard]


   
SvaraCitera

lol jag har aldrig gått på gym.. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som sagt. Mage , vader 48 h funkar fint. resten hälst 72 :). Varför skriver man i tråden om man aldrig varit på gym? [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jarkad:

snabbt få resultat och detl edde inte till att mina magmuskler bröts ner.

för att det funkar för dig funkar de inte för någon annan,sen hade du säkerligen fått dubbelt såbra resultat om du inte kört så många gånger..men good for you


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mrbigstuff:

för att det funkar för dig funkar de inte för någon annan

Exakt, det är hela min poäng.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera