Aviseringar
Rensa alla

MAGDALENA ANDERSSON: Cancersjuka och döende svenskar ska betala flyktingars bidrag


Ämnesstartare

dope:

:Ddddd

"dom som ser världen svartvitt är så jävla dumma! jag ser världen i gråskala! det är antingen svartvitt eller gråskala!"

du är själv rätt svartvit, men du skojar kanske bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

"dom som ser världen svartvitt är så jävla dumma! jag ser världen i gråskala! det är antingen svartvitt eller gråskala!"

du är själv rätt svartvit, men du skojar kanske bara

klart den är grå, eller är det så att folk antingen flyr för sina liv eller inte gör det alls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dope:

klart den är grå, eller är det så att folk antingen flyr för sina liv eller inte gör det alls?

"den"?

nä, så är det förstås inte. folk kan fly för att de vet att de kan få en bättre tillvaro någon annanstans. poäng?

du verkar inte ha läst mitt inlägg, verkar inte som du förstår vad du själv pratar om heller. du kan börja med att ange din ståndpunkt i frågan som tråden handlar om, eller nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det första du gör är att slänga dig med känsloargument lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

"den"?

nä, så är det förstås inte. folk kan fly för att de vet att de kan få en bättre tillvaro någon annanstans. poäng?

du verkar inte ha läst mitt inlägg, verkar inte som du förstår vad du själv pratar om heller. du kan börja med att ange din ståndpunkt i frågan som tråden handlar om, eller nåt.

det är tråkigt att ironisera kring flyktingar som flyr för sina liv. eller? jag vänder mig till kalle97.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dope:

det är tråkigt att ironisera kring flyktingar som flyr för sina liv. eller? jag vänder mig till kalle97.

ja det var väl en mindre elegant formulering, poängen i inlägget var dock tydlig: många flyr inte för sina liv, utan för att sverige lockar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

ja det var väl en mindre elegant formulering, poängen i inlägget var dock tydlig: många flyr inte för sina liv, utan för att sverige lockar.

indeed.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta land blir bara mer och mer sjukt. Hoppas innerligt att det blir nyval snart. Annars lär jag väl fly landet innan jag ens gått ut skolan.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: Om de hade bara tagit bort ROT, RUT och ränteavdraget så hade staten fått tillbaka 200 miljarder kronor om året.

Som går till att ta hand om de som blev arbetslösa när det togs bortGlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Som går till att ta hand om de som blev arbetslösa när det togs bortGlad

De jobben skulle inte ens finnas om det inte var för ROT, RUT och ränteavdraget. Staten kan lika gärna skapa "Statens Bygg och Städ". Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: De jobben skulle inte ens finnas om det inte var för ROT, RUT och ränteavdraget

Det var precis det jag sa.


   
SvaraCitera

dope:

mm, det är verkligen IRONISKT med folk som flyr för sina liv. great job!

Visst är det ironiskt att länder som Turkiet, Grekland, Makedonien, Serbien, Ungern, Österrike, Tyskland och danmark inte duger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalle97:

Visst är det ironiskt att länder som Turkiet, Grekland, Makedonien, Serbien, Ungern, Österrike, Tyskland och danmark inte duger?

Dessa länder vill inte ha flyktingar. Så flyktingarna flyr till länder som vill ta emot dom, ex Sverige och Tyskland.

Axelinaaas:
Detta land blir bara mer och mer sjukt. Hoppas innerligt att det blir nyval snart. Annars lär jag väl fly landet innan jag ens gått ut skolan.  

Du hatar invandring, men ändå så planerar du att själv bli en invandrare. Oh the irony...


   
SvaraCitera

borska:

Dessa länder vill inte ha flyktingar. Så flyktingarna flyr till länder som vill ta emot dom, ex Sverige och Tyskland.

Du vet väl att det finns 1,8 miljoner syriska flyktingar i Turkiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

De jobben skulle inte ens finnas om det inte var för ROT, RUT och ränteavdraget. Staten kan lika gärna skapa "Statens Bygg och Städ". Cool

snarare minska beskattning på fler tjänster och varor.


   
SvaraCitera