Aviseringar
Rensa alla

Magen spricka vid kejsnarsnitt av navelpiercing?


Ämnesstartare

Hej!

Jag har fått berättat för mig att om man har en piercing i naveln så kan magen spricka om man någon gång skulle behöva göra ett kejsarsnitt. Det var min farmor som sade detta, och hon hade tydligen hört det av en läkare. Jag tycker själv att det låter otroligt, eftersom en piercing ju är ett så pass litet hål. Men jag blir ju ändå tveksam när jag hör sånt där, och vill veta om det är sant innan jag eventuellt piercar mig. Så min fråga är om någon vet något mer om detta? Jag letade runt lite på nätet men hittade ingen mer information.

Tack på förhand!


   
Citera
Ämnesetiketter

Varför skulle din farmor tala om navelpiercingar med en läkare? [zzz]

Nej, magen spricker inte om man måste göra kejsarsnitt och har navelpiercing. Hur fan skulle det gå till?


   
SvaraCitera

men_NEJ_sa_jag:

Så min fråga är om någon vet något mer om detta?

Hahaha, det var fan det roligaste jag hört idag xD
Nej, magen spricker inte. Däremot skulle förmodligen smycket börja migrera och så småningom stötas ut helt. Så man måste ta ur den när man är gravid och magen börjar bli stor.


   
SvaraCitera

Jag tror att din farmor bara ville hindra/skrämma dig. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Varför skulle din farmor tala om navelpiercingar med en läkare?

Jag är inte säker på omständigheterna, hon kan ha läst/sett på tv/hört på radio om en läkare som sa detta.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

NickoKick:

Hahaha, det var fan det roligaste jag hört idag xD

Ja, jag tyckte också att det lät otroligt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

overdose delusion:

Jag tror att din farmor bara ville hindra/skrämma dig.

Rätt troligt faktiskt. 😉


   
SvaraCitera

ahahahahahaha


   
SvaraCitera

men_JA_sa_jag

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

[smile][smile]


   
SvaraCitera

men_NEJ_sa_jag:

Jag är inte säker på omständigheterna, hon kan ha läst/sett på tv/hört på radio om en läkare som sa detta.

Ibland ljuger människor 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

men_JA_sa_jag

Oh rly? no kiddin?


   
SvaraCitera

men_NEJ_sa_jag:

Oh rly? no kiddin?

kiddar aldrig azzo!!1[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahahaha 😛 låter som hon inte vill att du ska ta det ???
Det låter inte ens troligt :D:D:D


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera