Aviseringar
Rensa alla

Magkatarr


Ämnesstartare

Kära Kamratposten!

Är det någon mer än jag som lider av magkatarr? Isåfall: vad brukar ni göra för att lugna magen? Har ni något superknep när magen svider och maten bara växer i munnen? Är så trött på att sitta och tugga skorpor 🙁 

mvh frustrerad_92


   
Citera
Ämnesetiketter

bränns det i bröstet/magen? jag äter iaf endast kokt mat och dricker endast vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:
har du ont i bröstet/magen?

I övre delen av magen, ja.


   
SvaraCitera

har självdiagnosticerat mig med magkatarr. försöker äta mkt fiberrik mat och aldrig ha helt tom mage. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:
bränns det i bröstet/magen? jag äter iaf endast kokt mat och dricker endast vatten.

Mm, försöker äta snäll mat (dvs kokt och okryddad) men det går ju aldrig över och det är så jävla frustrerande. Vad äter du för mat? Behöver lite inspiration till middagen.


   
SvaraCitera

terrormat:

Mm, försöker äta snäll mat (dvs kokt och okryddad) men det går ju aldrig över och det är så jävla frustrerande. Vad äter du för mat? Behöver lite inspiration till middagen.

potatis, ris, pasta, kyckling, fisk
har du käkat omeprazol?


   
SvaraCitera

actimel och vanlig yoghurt gillar magen också säger den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:

potatis, ris, pasta, kyckling, fisk
har du käkat omeprezol?

Har käkat lite olika mediciner men märkte inte så stor skillnad. Kanske borde gå tillbaka till doktorn men vill egentligen inte, för senast fick jag en kamera nedkörd i halsen 🙁

elverpigen:
actimel och vanlig yoghurt gillar magen också säger den

Ska prova! Behöver något annat än skorpor nu.


   
SvaraCitera

man får bara "gastroskopi" en gång. så du behöver inte vara orolig. har du fått ont av nån medicin du ätit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:
man får bara gastrosopi en gång. så du behöver inte vara orolig. har du fått ont av nån medicin du ätit?

På riktigt? Då kanske jag ska ta och pallra mig dit då när jag är hemma i Sverige igen. Nä, eller inte fått mer ont än vad jag redan haft. Tycker inte någon medicin har förändrat något alls egentligen. Tänk om jag gått med det här så länge att det blivit ett magsår? Det kan väl hända? Eller? brb googlar och skrämmer upp mig själv


   
SvaraCitera

provade omeprazol, det hände INGENTING. inget alls. det enda som på riktigt hjälpt mig är att typ meditera och träna på att hantera stress. och att äta "ren" mat och typ använda bakterieberikad yoghurt som "plåster".


   
SvaraCitera

Han sa så iaf (min doktor). Har iaf exakt samma, käkat typ 6 mediciner men det hjälpte inte. Och sista medicinen jag tog fick jag ont i nacke, bröst, hjärta, hals, arm samtidigt, strömmande känsla. Det sjuka är att jag ska käka det igen. Men jag har inte fått Gastroskopi. Gjorde det ont? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
provade omeprazol, det hände INGENTING. inget alls. det enda som på riktigt hjälpt mig är att typ meditera och träna på att hantera stress. och att äta "ren" mat och typ använda bakterieberikad yoghurt som "plåster".

Ska också försöka bli bättre på att hantera stress. Även om min vardag inte är särskilt stressig så är jag lite för bra på att oroa mig för saker och ting. Har dessutom skapat en ond spiral genom att ständigt oroa mig för att jag har ont i magen, vilket bara gör att jag får ännu ondare. Känner du av magkatarr när du dricker alkohol eller är det mest stress som utlöser din?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:
Han sa så iaf (min doktor). Har iaf exakt samma, käkat typ 6 mediciner men det hjälpte inte. Och sista medicinen jag tog fick jag ont i nacke, bröst, hjärta, hals, arm samtidigt, strömmande känsla. Det sjuka är att jag ska käka det igen. Men jag har inte fått Gastroskopi. Gjorde det ont? 

Finns det inget annat alternativ om den medicinen påverkar dig så? Låter konstigt att du ska behöva äta den igen. Tycker gastroskopin var fruktansvärd, men en (klen) tröst var väl att det var över ganska fort.


   
SvaraCitera

Han påstår att smärtan är "bevis" på att det hjälper. Ja, jag fattar att den var hemsk. Slang i halsen, klökningar etc. Men fick du ont av det? Hur kändes det efteråt? Fick du bedövning? För om inte min medicin hjälper kommer jag förmodligen få en Gastroskopi. Läskigt 😛


   
SvaraCitera