Aviseringar
Rensa alla

Magmuskler!


Ämnesstartare

Jag vill ha magmuskler snabbt och på ett effektivt sätt. Slippa åka till gymmet och kunna göra det hemma utan att behöva ha ett helt gym hemma. Jag har en spinningcykel. Kan någon ge mig tips. Och snälla, låt mig slippa höra: rita med en tuschpenna eller gå och köp chokladrutor eller något sånt!


   
Citera
Ämnesstartare

Du har magmuskler.


   
SvaraCitera

Ät så lite som möjligt eller:

Jogga minst 5 km 5-6 dagar i veckan. Samt att du dessa dagar gör ca 200 sit-ups. Gärna lite armhävningar med så du inte ser hemskt ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheBear:

Ät så lite som möjligt eller:

Jogga minst 5 km 5-6 dagar i veckan. Samt att du dessa dagar gör ca 200 sit-ups. Gärna lite armhävningar med så du inte ser hemskt ut.

Men är det inte för hårt i början? Är det inte bättre om man tar lite i taget? Asså typ börjar med 50 sit-ups och sen typ 100 och sen 150 o.s.v. eller? [smile]


   
SvaraCitera

Linnebooi:

Men är det inte för hårt i början? Är det inte bättre om man tar lite i taget? Asså typ börjar med 50 sit-ups och sen typ 100 och sen 150 o.s.v. eller?

Magen klarar det hur lätt som helst, psyket sätter gränsen. Men du kan ju göra 33 sen vila. 33 till, sen vill. Slutligen kör du 34. Men vila inte längre än en minut.
Men springa är absolut det viktigaste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheBear:

Magen klarar det hur lätt som helst, psyket sätter gränsen. Men du kan ju göra 33 sen vila. 33 till, sen vill. Slutligen kör du 34. Men vila inte längre än en minut.
Men springa är absolut det viktigaste.

Aa precis. Men det jag helst inte skulle vilja göra är att svälta mig själv. Jag kan sätta en gräns för godis, läsk etc. men inte vanlig mat.


   
SvaraCitera

Linnebooi:

Aa precis. Men det jag helst inte skulle vilja göra är att svälta mig själv. Jag kan sätta en gräns för godis, läsk etc. men inte vanlig mat.

Men tränar du ska du äta vanlig mat. Men pallar du inte träna bör du äta lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej 🙂 jag vill ju träna så då äter jag normalt. Men hade du kunnat lägga upp ett träningspass asså i början? Hur många armhävningar, sit-ups etc. så är du jätte snäll 🙂 är usel på sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linnebooi:

Men är det inte för hårt i början? Är det inte bättre om man tar lite i taget? Asså typ börjar med 50 sit-ups och sen typ 100 och sen 150 o.s.v. eller?

Gör så många du orkar 2 ggr om dagen. Magmusklerna är inte riktigt som andra muskler och kan tränas hårdare. Tänk på att om du tränar magen måste du även träna ryggen.

Men framförallt, träna rätt! Leta reda på en instuktionsvideo på youtube eller nått, de flesta gör sina sit-ups helt fel och får dålig träning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det någon som kan vara min "personliga tränare" på nätet? Bara snabbt lägga upp ett träningspass? Och även säga hur jag ska öka det efterhand? Asså kanske dubbla det efter en månad eller vad du tycker. Första bästa 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linnebooi:

Men är det inte för hårt i början? Är det inte bättre om man tar lite i taget? Asså typ börjar med 50 sit-ups och sen typ 100 och sen 150 o.s.v. eller?

NEJ! SLUTA VARA EN PUSSY OCH PUSHA DIG SJÄLV! VILL DU HA NÅT FÅR DU KÄMPA KÄMPA KÄMPA OCH GÖRA RÄTT!!!


   
SvaraCitera

TheBear:

Ät så lite som möjligt eller:

Jogga minst 5 km 5-6 dagar i veckan. Samt att du dessa dagar gör ca 200 sit-ups. Gärna lite armhävningar med så du inte ser hemskt ut.

Det ovan skrivna upplägget kommer leda till tappad motivation och muskelnedbrytning...

Träna tre dagar i veckan (vila en dag emellan varje pass om du kör kondition med intensitet, vilket jag rekommenderar ).

Spring/cykla med hög intensitet och se till att passet inte blir längre än 40 minuter; för mig fungerar det bäst att träna i max 20-30min med mycket hög intensitet.

Efter ditt pass kan du köra situps (failure*3) samt armhävningar med rak rygg för att träna de inre magmusklerna som håller in magen.

Gå gärna mycket också, speciellt på morgonen när du har låg glykogenhalt i musklerna och levern, då bränner tar du energi direkt från fettet.

Ät mycket protein och fettsnålt, undvik snabba kolhydrater i allmänhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linnebooi:

Jag vill ha magmuskler snabbt och på ett effektivt sätt.

Kolla på videon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du tränad sedan innan?
Annars kan det ta ett tag att bygga upp synliga muskler.
Gör situps, plankan, rita siffror med benen liggandes på rygg osv.


   
SvaraCitera

Petitor:

Det ovan skrivna upplägget kommer leda till tappad motivation och muskelnedbrytning...

Var det inte äs han eftersträvad?


   
SvaraCitera