Aviseringar
Rensa alla

Magna & Tobie Teezy - Fryser om natten


Ämnesstartare

Tog bort reklam ur tråden.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lite kritik: Kören låter som kalle anka. Texten är ganska intetsägande - den är inte jättedålig, men repetetiv och klyschig utan några bra ordlekar. För mig spelar texten oerhört stor roll, särskilt vad gäller hiphop.

Den känns helt enkelt lite som en i mängden av alla andra svenska raplåtar om förlorad kärlek. Ska jag vara ärlig så hoppas jag att magna förbättrar sina texter rejält om han ska ha en chans på den svenska hiphopscenen, med tanke på att det finns en hel del bra svensk hiphop med hjärna. Detta känns dock som den lite menlösare varianten, tyvärr.

Måste dock säga att jag gillar din röst och dialekt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Haha är detta också du?

Får mig att tänka på Vanilla Ice (okej det var kanske på gränsen till personangrepp) XD
Är det där seriöst gjort? Inte för att vara elak eller så, men det där var rätt lulzigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså är du jättestolt över att du har en evisutröja eller va?:C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viha: Tack för att du lyssnade i alla fall!

Aristoteles: Det du skrev var nog inte ordentligt genomtänkt va?

Stringburka: Tack för att du la ner tid och skrev vad som kan förbättras, i appreciate it. När det kommer till den videon du länkade sen, så är det inget jag är stolt över direkt.

Meningen var att vi skulle lagt ner mycket mer tid på den och haft ett helt annat tema, men vi hade viktigare saker för oss så inte förrän kvällen innan slängde vi ihop det på en, två timmar och då var det lättast att göra en skrytlåt. Skulle inte ta den videon så seriöst om jag var som du.

Farbror gugge: Du har aldrig något vettigt att skriva i trådar har jag märkt, så det du skrev nu var bara en sak i mängden av allt intetsägande du skrivit förut.


   
SvaraCitera

tobieteezy:

Finns inte så mycket mer att säga än att jag hoppas att ni gillar det och att jag gärna tar emot konstruktiv kritik.

Hmm vart ska jag börja...

Har märkt att det finns två typer av låtar som svenska ''rappare'' tenderar att göra och det är ''skrytlåtarna'' (Yo titta på mig, jag är så hård och tuff. Dödar 5000 pers bara av att titta på dom osv).

Sedan har vi ''emorappen'' där unga killar gråter ut för en förlorad flickvän (Buhu vi har vart ihop i 2 månader och nu tog det slut. Älskar dig över allt annat)... Gud säger jag bara.

Är detta allt som Sverige har att erbjuda?

Visst vi har Timbuktu och Promoe, men även de blandar lite för mycket indiepop eller vad man ska säga. De är båda väldigt duktiga rappare, men känner inget direkt flow i själva melodierna. Mest något som de slängt ihop på kafferasten och sedan lagt all tid på texterna.

Jag tror Sverige har potential. Finns säkert massor med riktiga talanger, men jag är så jäkla trött på att alla ska fastna kring generellt dessa två sorters låtformer.

Ni lyssnar alldeles för mycket på Amerikansk mainstreamrapp att ni missar de riktiga guldkornen.

Sedan tror ni att det är samma sak att bo i den svenska ''förorten'' som att bo i Compton i USA. Det funkar inte och alla vet om det.

Jag kan ge dig ett par tips till saker som funkar:

Denna är enligt mig en av de bästa raplåtar som gjorts. Så nära perfektion som det bara går. Lyssna speciellt på andra versen:

Sedan två andra ruskiga låtar:

Tror du ärligt skit som ''Kartellen'' och co har en chans mot detta?
Nej droppa hela grejen och ta inspiration från riktig rap. Over and out.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, typisk fjortishiphop med skittråkiga pianoslingor, texter om LVU-hem och internflörtar. Fint!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89: Jag förstår vad du menar och jag känner lite samma när det gäller "antingen skrytrap eller känslor" och jag har inget annat att säga än att ibland är det jävligt skönt att få skriva av sig sina känslor.

Jag har varit inne i en svacka nu ett tag då jag i princip bara har skrivit skrytlåtar, men nu blev jag tillfrågad om jag kunde lägga en vers och det gjorde jag. Jag tyckte detta var väldigt skönt då jag, som sagt, kunde skriva av mig lite från tidigare händelser i mitt liv.

"Sedan tror ni att det är samma sak att bo i den svenska ''förorten'' som att bo i Compton i USA"- Jag tycker du använder ordet "ni" helt fel i detta resonemanget då jag aldrig har påstått att jag tycker det är samma sak, för jag är inte en av dessa "ni" som du relaterar till, men det kan ju inte du veta.

Stentuff: "Typisk fjortishiphop", då har du antagligen lyssnat en hel del på "fjortishiphop" eftersom att du tydligen vet exakt hur det låter?

Hur kommer det sig att allting som har med känslor att göra genast blir märkt i en negativ mening?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobieteezy:

Du har aldrig något vettigt att skriva i trådar har jag märkt, så det du skrev nu var bara en sak i mängden av allt intetsägande du skrivit förut.

la bara märke till att du hade samma evisutröja i typ alla videos, förlåt då ; c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Farbror gugge: Anledningen till varför jag har samma tröja på bilden i "Fryser" som i musikvideon är för att den bilden togs i samma veva som vi spelade in videon.


   
SvaraCitera