Aviseringar
Rensa alla

Magont


Lounge
Ämnesstartare

Har googlat lite men kommer ej upp det jag eftersträvar.. Så tänkte höra här. Har hela dagen haft ont i magen. Det är som att det skär eller "blixtrar" vid området vid naveln. Någon idé om vad det kan vara? Aldrig haft förut


   
Citera
Ämnesetiketter

magkatarr?


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

terrormat:
magkatarr?

Ska kolla om jag känner igen mig i beskrivningen 


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

terrormat:
magkatarr?

Tack så mycket! Är förmodligen tillfällig magkatarr pga. drack igår.. Och så har jag druckit juice och kaffe idag. Not good..


   
SvaraCitera

Lounge:

Tack så mycket! Är förmodligen tillfällig magkatarr pga. drack igår.. Och så har jag druckit juice och kaffe idag. Not good..

brukar också få magkatarr om jag dricker. ät mat som är snäll mot magen (banan, gröt, kokt fisk, soppa osv) och köp omeprazol på apoteket om det inte går över!


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

terrormat:

brukar också få magkatarr om jag dricker. ät mat som är snäll mot magen (banan, gröt, kokt fisk, soppa osv) och köp omeprazol på apoteket om det inte går över!

Det ska jag göra 🙂


   
SvaraCitera

Gå och bajsa.


   
SvaraCitera

alien-bursting-from-stomach.jpg


   
SvaraCitera

får också så ibland 


   
SvaraCitera

My dreams are her:
Gå och bajsa.

+1

Mens om du är tjej? Skeptisk


   
SvaraCitera

Smärtan i buken beror förmodligen på mer magsyra p.g.a. drickandet av alkohol, sura drycker som juice och även kaffe.

Det kan hjälpa med något som neutraliserar syran. T ex mjölk eller receptfria syradämpande medicin t ex Samarin. Tänk extra på att äta regelbundet under tiden du har dessa problem, och undvik sura drycker och kaffe.

Ett till tips är att försöka slappna av och massera magen mjukt i cirkelrörelser. Det hjälper mig när jag har de problemen.


   
SvaraCitera