Aviseringar
Rensa alla

Magont


Ämnesstartare

Är det fler än mig som ständigt har magont?
Det gör ont när jag väl äter, vilket min hjärna översätter till "Jag säger ju att mat inte är bra för mig!?!"..
Liksom magkramper/magknip. Skitont iaf. Någon som isf har tips på hur man lindrar värken?


   
Citera
Ämnesetiketter

Du kanske har mjölkmage? Vissa får uppblåst mage av mjöl med för hög fetthalt[y]


   
SvaraCitera

Hell_man:

mjöl med för hög fetthalt

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Jo, antingeen så kan det ju vara exempel vis laktos, då kan du ju prova laktosfria produkter. Elr så kan det vara så att du har typ sura uppstötningar fast det inte är sura uppstötningar utan att du har ont i magen istället och då akn du prova exempelvis novalucol på apoteket. ^^


   
SvaraCitera

Jag tror dom heta novalucol iaf >.<


   
SvaraCitera

xIxSHx:

Det gör ont när jag väl äter, vilket min hjärna översätter till "Jag säger ju att mat inte är bra för mig!?!"..

jag hade så också förut. det råkar inte vara så att du har oregelbundna matvanor/är hungrig länge?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Du kanske har mjölkmage? Vissa får uppblåst mage av mjöl med för hög fetthalt

Dricker inte mjölk....

Emmelipemmeli:

jag hade så också förut. det råkar inte vara så att du har oregelbundna matvanor/är hungrig länge?

mjo är väl så...


   
SvaraCitera

xIxSHx:

mjo är väl så...

jag har så ibland, och det ä rförjävligt. försök att aldrig vara hungrig, och se om det blir bättre då 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xIxSHx:

Det gör ont när jag väl äter, vilket min hjärna översätter till "Jag säger ju att mat inte är bra för mig!?!"..

Kan ju vara så att det är psykologiskt betingat, att du känner stress inför att äta och då upplever symtom som gör att du inte gärna utsätter dig för den situationen så ofta. Ond cirkel. Så var det för mig förut iaf.


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

det råkar inte vara så att du har oregelbundna matvanor/är hungrig länge?

Forum » Forum PLUS » Ätstörningar » Magont [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

scheisskopf:

Kan ju vara så att det är psykologiskt betingat, att du känner stress inför att äta och då upplever symtom som gör att du inte gärna utsätter dig för den situationen så ofta. Ond cirkel. Så var det för mig förut iaf.

okej, kanske det.. tack för svaret.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Forum » Forum PLUS » Ätstörningar » Magont

en ätstörning behöver ju inte nödvändigtvis innebära att man inte äter. lika stört ätmönsrter att äta jämt men fel mat. eller bara för mycket.


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

en ätstörning behöver ju inte nödvändigtvis innebära att man inte äter. lika stört ätmönsrter att äta jämt men fel mat. eller bara för mycket.

Och utifrån det hon skrev och forumvalet så är det ju inte så svårt att lista ut att det inte är det som är hennes problem.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Och utifrån det hon skrev och forumvalet så är det ju inte så svårt att lista ut att det inte är det som är hennes problem.

förlåt far att jag inte har en bright dag idag då.[tired]


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

förlåt far att jag inte har en bright dag idag då.

Inget att be om ursäkt över, jag gillar att kritisera andra människors resonemang [party]


   
SvaraCitera