Aviseringar
Rensa alla

magproblem hos hund


Ämnesstartare

jag har en hund, shetland sheepdog hane, som har något problem med magen eller så. han kan stå o hulka jättelänge utan att det kommer något och sen är det som att hans balanssinne slås ut, han vinglar iväg eller ramlar omkull. han har t.o.m. gjort typ som volter..[shake] men ibland kommer det galla. kan inte komma på vad som är felet, hittar inget med samma symptom som han har.

är det någon som vet någon bra sida/bok eller kanske vet något själv eller åtminstone har förslag på vad det kan vara, skriv direkt.. annars måste vi be vetrinären ta reda på vad det är, o det känns som en onödig kostnad om jag kunde ta reda på själv vad det är.. är rätt bra på hundens sjukdomar men de här förstår jag inget av..[sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

Kanske är tumör


   
SvaraCitera

Men varför har du inte ringt veterinär? [shake] Har man hund, katt, gris, kanin, råtta, mus eller vad som hellst så SKALL det finnas några tusenlappar undanlagda utifall att någonting händer. Jag har t.ex försäkrat kaninen och har lagt undan 8000kr utifall att. Jag stör mig så himla mycket på djurägare som är oansvarsfulla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle kunna vara allt möjligt magvridning (dock brukar hunden dö ca ett dygn efter det påbörjats) och lätt epilepsi är två extrema exempel.

Uppsök veterinär mao


   
SvaraCitera

Du borde ringt veterinären för länge sen. Nu kommer hunden dö på grund av dig. [no-no]


   
SvaraCitera

Leta upp ett hundforum istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HIMYNAMEISKARL:

Analsäcksinflammation?

HIMYNAMEISKARL:

Analsäcksinflammation?

sheltiegirl:

stå o hulka jättelänge

sheltiegirl:

ans balanssinne slås ut

Hur får du det där till analsäcksinflammation?[confused]


   
SvaraCitera

HIMYNAMEISKARL:

För en kanin?

Jag gör inte skillnad på djur och djur. Jag skulle kunna betala hur mycket som helst.


   
SvaraCitera

sheltiegirl:

han kan stå o hulka jättelänge utan att det kommer något och sen är det som att hans balanssinne slås ut, han vinglar iväg eller ramlar omkull. han har t.o.m. gjort typ som volter..

Sök upp en veterinär omedelbart för din hund. Om inte annat kan
de ge ett prisförslag vad det skulle kunna komma att kosta dig för
att få din hund frisk igen. Symptomen din hund har låter inte bra
alls, att den tappar balansen och vinglar kan ha någonting med
hjärnan att göra och då är det faktiskt bråttom att söka veterinär.
lycka till med din hund och hoppas han blir bättre snart!


   
SvaraCitera

Du kan ju åtminstone ringa veterinären så kan de ge råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Praline:

Skulle kunna vara allt möjligt magvridning (dock brukar hunden dö ca ett dygn efter det påbörjats) och lätt epilepsi är två extrema exempel.

dom där två exemplen är ju inte ens möjligt att det är. jag har faktiskt läst djursjukvård på gymnasiet..

Run Riot:

Du borde ringt veterinären för länge sen. Nu kommer hunden dö på grund av dig.

fan heller.. du vet inte ens vad du pratar om. klart han inte dör, då borde han gjort det för ca 2 månader sen.. de dröjer ett bra tag mellan varje gång så därför har jag inte ringt vetrinär fören nu.


   
SvaraCitera

sheltiegirl:

fan heller.. du vet inte ens vad du pratar om. klart han inte dör, då borde han gjort det för ca 2 månader sen.. de dröjer ett bra tag mellan varje gång så därför har jag inte ringt vetrinär fören nu.

Jasså, du är en såndär som kom till UM för att vara seriös. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sheltiegirl:

dom där två exemplen är ju inte ens möjligt att det är

Varför inte?[confused]

sheltiegirl:

jag har faktiskt läst djursjukvård på gymnasiet..

Jag med?[rolleyes] Fick även MVG i slutbetyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+har jobbat hos veterinär.. Om vi nu ska räkna upp tillhöriga meriter


   
SvaraCitera

bra trådnamn


   
SvaraCitera