Aviseringar
Rensa alla

Magproblem..


Ämnesstartare

Hej! Jag vet inte om det har något alls med att jag var i Spanien för 1,5 år sedan eller om det bara slumpvis fick sin början när jag var där.

Anyway, var buffé på hotellet varje lunch och middag, fet äcklig mat tog man självklart så dum som man är. fick JÄVLIGT ont i magen och ryggen låångt upp, liksom mellan revbenen, inget "det är nog mensvärk" för numera får jag så efter ALLT jag stoppar i mig.
T.ex idag. Vaknade - skippade frukost eftersom jag vet om detta.
Skolan - chili con carne, inget lockande. köpte en mjukmacka i kiosken och åt. ca 15 min senare kommer denna outhärdliga smärta så jag måste kura ihop mig och lägga mig ner ca 15-30 min innan det går över.

Så ibland skippar jag som sagt att käka, men vad händer då? jo då blir jag så hungrig att jag får ont i stället, det är en jäkla ond cirkel detta..
Och för typ en timme sen drack jag ett glas juice och blev sängliggandes i en halvtimme. Det känns som BÄST precis när jag äter/dricker något. Då känns det bra. Men efter gör det ont som fan - liksom krampar i ryggen-magen "mellan revbenen".
Jag vet inte vad jag ska göra, för som ni förstår äter jag inte särskilt mycket per dag.. Undrar väl bara om någon vet vad det är/upplevt samma eller så..

tacksam för svar 🙂 /Chipz


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Glömde tillägga att då vi var i Spanien trodde morsan att det var gallblåsan som reagerade på den feta maten.
Men eftersom det ALLTID blir så nu så tvekar jag på det.. ?


   
SvaraCitera
blum
 blum

Herregud, 1,5 år med smärtor varje gång du käkar? Säg inte att du inte vart hos en läkare och kollat upp det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Herregud, 1,5 år med smärtor varje gång du käkar? Säg inte att du inte vart hos en läkare och kollat upp det?

Det har varit bättre till och från men har blivit sämre nu igen. Och nej, ingen läkare..


   
SvaraCitera
blum
 blum

chipz:

Det har varit bättre till och från men har blivit sämre nu igen. Och nej, ingen läkare..

Ring närmsta vårdcentral och berätta om problemet, då får du nog boka tid hos en läkare. Sådär kan du ju inte ha det[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Ring närmsta vårdcentral och berätta om problemet, då får du nog boka tid hos en läkare. Sådär kan du ju inte ha det

Har funderat lite på att snacka med skolsköterskan men eftersom jag är hemskt dålig på att prata om 'såna saker' har jag inte gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chipz:

tacksam för svar 🙂 /Chipz

Uppsök läkare! [y]
Låter som om du fått mask eller någon konstig bakterie i magen... Men sådant brukar ju vara lättbotat. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Uppsök läkare!
Låter som om du fått mask eller någon konstig bakterie i magen... Men sådant brukar ju vara lättbotat.

Uhh :S Håller sig såna så länge? O:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chipz:

Uhh :S Håller sig såna så länge? O:

Ja de klarar sig hur länge som helst. [party]
Har du mått dåligt på något annat sätt?


   
SvaraCitera

jag har också magproblem.

fick ett missfall igår och det gör fortfarande ont.


   
SvaraCitera

Låter väldigt bisarrt... du borde verkligen undersöka det där! Det kan ju vara nåt allvarligt!

Sen behöver det inte ha något med Spanienresan att göra, det kan vara vara en slump att det utbröt just då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ha utvecklat IBS också. Men för att få reda på det är det uteslutningmetoden som gäller. Vilket innebär att du måste kontakta närmsta vårdcentral.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Har du mått dåligt på något annat sätt?

Njae.. Brukar få hjärtklappning etc. men det har ju med stress att göra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle tippa på magkatarr, hade det en gång och det va ungefär din beskrivning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GoodbyeKitty:

Du kan ha utvecklat IBS också.

Vad är det? [chocked]


   
SvaraCitera