Aviseringar
Rensa alla

magsår


Ämnesstartare

Kan man dö av magsår eller har man bara en smärta tills såret bestämmer sig för att äntligen läka trots rökning?

En till sak: Någon som vet hur mycket lergigan och cipralex kostar? Så att jag inte får en chock när jag ska hämta ut dem.


   
Citera
Ämnesstartare

ja man kan dö av det, inte så stor risk dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå inte runt med ett blödande magsår. Kan orsaka kroniskt försämrad matsmältningsförmåga, perforera etc.
Hört att det kan utvecklas till magcancer också, men är ej säker på om det stämmer dock.


   
SvaraCitera
Åtta

Harpyja:

Någon som vet hur mycket lergigan och cipralex kostar?

Beror ju på hur mycket du ska ha. 30*25mg lergigan går på 65kr. 10*98mg cipralex kostar 766kr.

Du kan annars bara kolla på apoteket.se så får du veta exakt vad de olika mängderna och formerna kostar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du kan annars bara kolla på apoteket.se så får du veta exakt vad de olika mängderna och formerna kostar.

Okej. Bra att jag inte fick veta hur mycket jag skulle få.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

eller har man bara en smärta tills såret bestämmer sig för att äntligen läka trots rökning?

Äter du ingen medicin mot det då?
Jag fick omeprazol (det ska man inte blanda med antidepressivt dock)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla_Igel_:

Äter du ingen medicin mot det då?

Har inte orkat gå till läkaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla_Igel_:

omeprazol

hur hjälper dem dig?
Jag märker absolut ingen skillnad om jag tar dem eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

hur hjälper dem dig?
Jag märker absolut ingen skillnad om jag tar dem eller ej.

Jag fick magsår och tog dem, blev frisk sedan.

När jag fick det så hade jag tonårsproblem vid 16. Det hjälper nog inte om du inte kan gå till botten av ditt problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Jag märker absolut ingen skillnad om jag tar dem eller ej.

Jag märkte heller ingenting till en början, man fick hålla på ett tag, det tog en månad minst innan det vände.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla_Igel_:

Jag märkte heller ingenting till en början, man fick hålla på ett tag, det tog en månad minst innan det vände.

haha ojdå, jag höll ut en vecka, tyckte jag mådde mer illa av dem men jag kanske skulle försöka äta dem igen då...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Det hjälper nog inte om du inte kan gå till botten av ditt problem.

hittar "ingen" anledning. Kan må illa även under somrarna då jag är ostressad och mår bra, har ingen skola att må dåligt över då liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

haha ojdå, jag höll ut en vecka, tyckte jag mådde mer illa av dem men jag kanske skulle försöka äta dem igen då...

Tog någon månad för mig också.


   
SvaraCitera