Aviseringar
Rensa alla

Magsjuk - vad kan man få i sig?


Ämnesstartare

Drabbades av akut magsjuka för ungefär 12h sedan, jag får ej i mig någonting! Kan inte dricka vatten eller äta och det i kombination med över 38c-feber + svinvarm lägenhet är mycket jobbigt. Ledsen

Har tänkt att isglass och blåbässoppa kanske fungerar? Det minns jag att jag fick när jag var liten.


   
Citera
Ämnesstartare

När jag hade det sist så kräktes jag ca en gång i kvarten. Det enda som gick var att äta piggelin o dricka vatten... även fast det går upp igen. men man måste annars spyr man äcklig galla lr inget alls 
asså man vet att man spyr ofta om spyan e iskall

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nyponsoppa o blåbärssoppa e bra. riven äpple oxå

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glass, yoghurt, mycket vatten, vet ej om det hjälper men har alltid fått cocacola när jag blivit magsjuk pga någon som sagt att det ska hjälpa stabilisera (har inte orkat ta reda på fakta) 
brukar undvika saker som gör ont i halsen om de skulle råka komma upp igen om det är så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt dock colan stå framme ett tag så kolsyran försvinner

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize: riven äpple oxå

FruLiten: yoghurt,

Ah, tack ska prova det!

FruLiten: fått cocacola när jag blivit magsjuk pga någon som sagt att det ska hjälpa stabilisera

Ja, avslagen cola brukar också fungera. Ska testa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka  eller vispad kola och nyponsoppa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CHILI ÄR NOG BRA TROR JAG

nyponsoppa med vaniljglass är ju yummmy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukade också få coca cola när jag var magsjuk som yngre, det ska hjälpa men vet ej varför/hur haha. Men typ grönsakssoppa kanske? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket vätska! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vätskersättning.


   
SvaraCitera
penja

Krya på dig!


   
SvaraCitera

morot, glass och coca cola. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vätskersättning och cocacola med bortrörd kolsyra. Kokt fisk och ris ska också vara bra och snällt för magen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har fått i mig lite vätska och mat nu, får se hur det går. Mår rätt illa och har 38c trots alvedon.


   
SvaraCitera