Aviseringar
Rensa alla

Magsjuka? HJAÄLP!


Ämnesstartare

Hallå. Jag behöver hjälp.

Igår var jag i skolan kramade en tjej och satt bredvid henne på lektionen.
Idag, satt jag framför henne på den första lektionen på morgonen. Efter den lektionen så gick hon hem, för hon mådde lite illa. Vid halv-fyratiden fick jag besked om att hon hade spytt. Jag började gråta, och grät i ca en timme. Jag är så sjuuuuuuukt rädd för att bli smittad!!

Jag har nämligen fobi (bokstavligen) mot magsjuka. Nu försöker jag äta så lite som möjligt, så jag ska ha så lite som möjligt att spy upp sen. Jag är såå jäääääävla rädd!! Hur stor tror ni risken är att jag har smittats? Jag är verkligen extremt rädd, gråter av och till, har ont i magen och inbillar mig illamående.

Snälla kan någon svara typ hur lång inkubationstiden är och om man kan smitta någon fast det inte har brutit ut på en själv än...?

Tacktacktack.


   
Citera
Ämnesetiketter

[sad]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helvetes skit bajs. magsjuka here i come!


   
SvaraCitera

Men oroa dig inte, du behöver inte spy för att du är magsjuk. Jag har inte spytt på evigheter, när magsjukan brutit ut även har jag inte haft någon som helst aptit och ätit skitlite, bara druckit massa vatten (viktigt, speciellt eftersom man får diarre). Så oroa dig inte, ät lite mindre än vanligt om du vill det, men svält dig inte! Du märker rätt snabbt om du blir sjuk lixom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är det drygt 10 timmar sen jag träffade henne senast D: Familjen håller på och äter och jag strejkar :/ Blä, känner mig som ett anorexiabarn 🙁

Just nu mår jag illa, men jag vet inte om det är inbillning eller inte...

Min syster jobbar på ett dagis, och i tisdags spydde ett barn precis bredvid henne (hon smittades ej). I mars blev jag magsjuk, och ingen smittades i min familj... härom året blev en kille i min klass sjuk och spydde på lektionen (jag smittades inte). Så det kanske inte är såååå smittsamt... jag har endast varit magsjuk tre gånger tidigare mitt liv (PEPPAR, PEPPAR). (Varav jag lyckades pricka en av gångerna så en konfirmationsläger). Så jag kanske inte är SÅÅ motaglig trots allt.

Detta försöker jag trösta mig med... -.-


   
SvaraCitera

Asttriiid:

magsjuka here i come!

Ät några vitpepparkorn! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VITPEPPARKORN?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Ät några vitpepparkorn!

VAD MENAR DU MED DET?! HALLÅ SVARA?!


   
SvaraCitera

Asttriiid:

VAD MENAR DU MED DET?! HALLÅ SVARA?!

Det finns vissa som påstår att det hjälper att svälja några hela pepparkorn för att hindra smitta.

Jag tror inte det fungerar.


   
SvaraCitera

Myksa:

Ät några vitpepparkorn!

Brukar jag göra när jag blir rädd (hatar också magsjuka), även om det egentligen inte funkar så kan det ge en placeboeffekt [smile] Försök bara att sluta tänka på det så ska du se att du inte blir sjuk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har svalt 5 vitpepparkorn nu och toppat upp det hela med lite tårta! Mår ärligt talat mindre illa nu (PEPPAR, PEPPAR). Det kanske är inbillning, men även om det är det så gillar jag det (: Och visst brukar man väl inte ha ån vidare matlust när man är magsjuk...?


   
SvaraCitera

svälj vitpepparkorn 😀 ..och tvätta händerna LAGOM ofta [y]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Asttriiid:

helvetes skit bajs

Bokstavligt talat. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Bästa tipset: Drick massa vatten, då är det enklare att spy upp + att det inte "smakar" lika äckligt!


   
SvaraCitera