Aviseringar
Rensa alla

Majsorm


Ämnesstartare

är det någon som är ägare/ägt en majsorm? hur är de i såna fall?
är det inte bättre med typ en boa som kan äta katter, kaniner och sån ohyra 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

usch


   
SvaraCitera

Jag funderar på att skaffa en majsorm i framtiden. [y] Dom är fina. Men jag är rädd för syrsor och jag kan glömma att jag får ha möss som mat. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag praoade på en djuraffär stirrade en på mig typ hela tiden... Mkt scary [shake]

Nej men mitt bästa tips är väl att hitta info på internet eller ta dig till närmaste djuraffär och ställa frågor [wink]


   
SvaraCitera

Inte vart ägare direkt, men haft dom levande runtom mig förlänge sedan i fritt tillstånd. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En kompis skaffade majsorm, den kunde öppna sitt terrariumglas själv så den rymde hela tiden..


   
SvaraCitera

vi föder upp dem på min skola. De är lugna, bra nybörjarormar


   
SvaraCitera

I love Lucy:

den kunde öppna sitt terrariumglas själv så den rymde hela tiden..

Wtf? Min leguan kunde visserligen öppna terrariedörren själv men en orm!? Hur fan kan en orm lyckas med det? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Wtf? Min leguan kunde visserligen öppna terrariedörren själv men en orm!? Hur fan kan en orm lyckas med det? [shake]

Haha, vet inte hur :S Hört om flera som har ormar som kan öppna dem själv.

Spindlar kan också göra det ibland. Min pojkväns spindel (som numera är död, den haggan) kunde det, var jättenervös när jag var där. Hon rymde dock aldrig utan öppnade bara. Fattade väl inte vad hon gjorde riktigt.


   
SvaraCitera

I love Lucy:

Haha, vet inte hur :S Hört om flera som har ormar som kan öppna dem själv.

Dom måste ju använda huvudet isåfall men kan inte vara så bekvämt? [shake]

I love Lucy:

Spindlar kan också göra det ibland. Min pojkväns spindel (som numera är död, den haggan) kunde det, var jättenervös när jag var där. Hon rymde dock aldrig utan öppnade bara. Fattade väl inte vad hon gjorde riktigt.

Men fy fan! Hade jag varit du så hade jag tejpat fast terrariedörren med silvertejp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh vad i helvete. Köp en sköldpadda som inte kräver så mycket intelligens bakom istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Dom måste ju använda huvudet isåfall men kan inte vara så bekvämt? [shake]

Kan inte så mycket om ormar faktiskt, men de kanske använder svansen och huvudet? Haha näe, vet inte.

ööörkarn:

Men fy fan! Hade jag varit du så hade jag tejpat fast terrariedörren med silvertejp.

När jag var där satt hon klistad mot mitt håll på glaset dock. Hatade henne 🙁
Numera har han bara terrarium de inte kan öppna och jag har tejpat ALLA större hål ^^
(Han har fortfarande tre kvar och numera bor vi ihop. Gråter lite.)


   
SvaraCitera

I love Lucy:

Kan inte så mycket om ormar faktiskt, men de kanske använder svansen och huvudet?

Svansen är inte stark och den används väl typ bara när dom simmar.

I love Lucy:

Numera har han bara terrarium de inte kan öppna och jag har tejpat ALLA större hål ^^
(Han har fortfarande tre kvar och numera bor vi ihop. Gråter lite.)

Vänta nu... Har han fler spindlar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Vänta nu... Har han fler spindlar?

Han hade 5 då, nu har han 3 kvar. (Vi var varit tillsammans i 6 år, så de har dött med mellanrum dock)
Väntar på att de ska dö.. Han med, de är liksom ca 8 år gamla. Inte så kul när man har katter heller iofs. [sad]

ööörkarn:

Svansen är inte stark och den används väl typ bara när dom simmar.

Jaha.. Nä, ingen aning hur de gör då. ^^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker inte man borde få ha orm, jag hatar ormar, jag hatar människor med ormar, jag hatar människor som säljer ormar, jag hatar människor som jagar ormar, jag hatar människor som föder upp ormar, jag hatar människor som ja det där osv osv osv.


   
SvaraCitera