Aviseringar
Rensa alla

Måla?


Ämnesstartare

Nu har jag precis köpt, akrylfärger, penslar och dukar och jag har även sånt där block som man målar på.
Men jag är verkligen nybörjare! jag vill verkligen måla, och måla fint men jag har ingen fantasi alls och är rädd att allt ska bli förstört så fort jag ska börja måla..
så vad kan man börja måla för motiv egentligen?
Och jag funderar på att köpa en bok, hur man lär sig måla i med Akryl, steg för steg för nybörjare. Är såna böcker bra tror ni?

Vad ska man tänka på som nybörjare innan man ska börja måla? hjälp tack!


   
Citera
Ämnesstartare

Inte använda för mycket färg tror jag.

blomman4:

Och jag funderar på att köpa en bok, hur man lär sig måla i med Akryl, steg för steg för nybörjare. Är såna böcker bra tror ni?

Det är nog bra att läsa lite iallafall. Personligen gillar jag sällan att följa instruktioner till punkt och pricka, men om du är helt ny kan det vara bra att kolla lite iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blomman4:

Är såna böcker bra tror ni?
Vad ska man tänka på som nybörjare innan man ska börja måla? hjälp tack!

Ja sånna böcker är bra då kan du lära dig grunderna iaf och måla fritt efter de, Akryl torkar snabbt har jag för mig så tänkt på de ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare