Aviseringar
Rensa alla

Male liberation?


Ämnesstartare

God Konsument:

Sätter man ett barn till jorden så ska man fan ta sitt ansvar oavsett anledning, är man för dum i huvudet för att använda skydd får man ta konsekvenserna av det.

Nu handlar ju tråden om tjejen vill behålla barnet o inte gör abort.

Kan skriva ut det om fler inte förstår den generella meningen.

God Konsument:

Barnet är oskyldigt och ska inte drabbas av föräldrarnas idioti.

Borde idioter ens få ha barn? ABORT!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

n så känns det rimligt att båda föräldrarna får avgöra om de vill skaffa barnet och sedan stå för försörjningen utav det på egen hand om den andra parten inte tycker att det är en bra idé. Dock är det lite svårt att komma förbi faktumet att det är modern som är gravid.

Givetvis, men att hon samtidigt kan säga "nej jag vill inte göra abort, jag vill bära på barnet i 9 månader istället, sen måste du ta hand om det ytterligare 18 oavsett vad du vill"

Nog för att jag tvivlar på att en tjej skulle punktera kondomen, MEN jag är ganska säker på att flera tjejer SÄKERT slarvat med p-pillrena med en baktanke.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

kvinnan kan välja om hon vill behålla barnet,

Är inte hon lika tvungen att ta hand om sitt barn som fadern?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Givetvis, men att hon samtidigt kan säga "nej jag vill inte göra abort, jag vill bära på barnet i 9 månader istället, sen måste du ta hand om det ytterligare 18 oavsett vad du vill"

Jo, precis. Det är lite det jag försökte få fram, i sådana fall så är underhållsskyldighet inget vidare.

Greger_EFG:

Nog för att jag tvivlar på att en tjej skulle punktera kondomen, MEN jag är ganska säker på att flera tjejer SÄKERT slarvat med p-pillrena med en baktanke.

Mycket möjligt. Det blir ju en lite annan utgångspunkt i diskussion om att skaffa barn om hon redan är gravid. Så jo, det finns säker gott om tjejer som "råkar" blir gravida medvetet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

är man för dum i huvudet för att använda skydd får man ta konsekvenserna av det.

Okej, scenario. Du har en flickvän. Hon har nämnt att hon vill ha barn, du vill inte det. Efter diskussion om saken så har ni kommit överrens om att det inte är aktuellt att skaffa några barn och hon äter p-piller. Litar du inte på att hon verkligen gör det också?


   
SvaraCitera

Problem som dessa skulle lätt kunna undvikas om båda tog ansvar och skyddade sig. Om man inte vill ha barn så får man setill att skydda sig. Skulle det bli barn så tycker jag att båda ska ta ansvar för kan man knulla måste man kunna ta konsekvenserna av det. Lätt för mig att säga, men som sagt. Blir det en unge får man ta sitt ansvar om det är så att ungen behålls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du har en flickvän. Hon har nämnt att hon vill ha barn, du vill inte det. Efter diskussion om saken så har ni kommit överrens om att det inte är aktuellt att skaffa några barn och hon äter p-piller. Litar du inte på att hon verkligen gör det också?

Jag vet faktiskt inte, ju äldre tjejen blir desto större är oddsen att hon skulle tro att jag var ok med en kid.

Tjejer är ju generellt väldigt oärliga med sina känslor, både jag och kompisar har t.ex. haft KKs som sen frustrerat och argt fått utbrott om hur man inte såg att dom var kära och blablabla.

Jademyr:

Problem som dessa skulle lätt kunna undvikas om båda tog ansvar och skyddade sig.

Dock är det nog flera tjejer som "råkar" ta p-pillren slarvigt, skyller på att de inte funkade den här gången etc.
Flera av dom vet nog inte ens helt om va de faktiskt gör.

Som en tjej som postade i en tidigare thread, killen vill inte ha barn, hon tar p-piller och säger "OM jag blir gravid gör jag inte abort".

Hon försökte egentligen förbereda han på att hon "kanske" skulle bli gravid.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Som en tjej som postade i en tidigare thread, killen vill inte ha barn, hon tar p-piller och säger "OM jag blir gravid gör jag inte abort".

Hon försökte egentligen förbereda han på att hon "kanske" skulle bli gravid.

Jag uppfattar det mer som att hon sa det efter en tidigare abort, att OM hon skulle bli gravid igen, skulle hon inte göra en till abort. Troligtvis pga hur jobbigt det var för henne.
Tkr inte det låter som om hon medvetet slarvat för att bli gravid [crazy].


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Ansvaret och friheterna borde ligga lika tungt på båda föräldrarna, kvinnan kan välja om hon vill behålla barnet, då borde mannen kunna välja om han vill ta hand om det,

Absolut, och det kan han ju. Han kan dra, och skita i allt vad barnvård heter och slippa betala underhåll.

Det är bådas ansvar, men man kan inte enbart skylla på tjejen om hon blir gravid när hon tar typ p-piller lr något, eftersom de inte är 100 % säkra, och man inte kan bestämma hur "fertil" man är. Killen kan ju ta sitt ansvar och använda kondom om han är osäker på tjejens motiv. Sen finns det ju killar som sticker hål på kondomen för att de vill ha barn, men inte tjejen och sedan hotar med att lämna dem om de gör abort. Det är lika oschysst det [crazy].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Froggi:

Tkr inte det låter som om hon medvetet slarvat för att bli gravid [crazy].

Hur förklarar du då hur glad hon var över att va gravid, och hur sur hon blev när killen inte ville ha något med ungen o göra, trots att killen sagt att han inte ville ha en kid [wink]

Tro mig, hur många tjejer ger inte en liten "antydan" för att sen bli förbannad när killen inte reagerar på den?

Typ hälften MINST av dom där antydningarna e eg bara en ursäkt för o göra något killen eg inte skulle "godkänna".

Froggi:

Killen kan ju ta sitt ansvar och använda kondom om han är osäker på tjejens motiv.

Fattar du själv hur konstigt det där låter? Nej, jag litar inte på att du tar p-piller, låt mig bara ta på min kondom -_-


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Hur förklarar du då hur glad hon var över att va gravid, och hur sur hon blev när killen inte ville ha något med ungen o göra, trots att killen sagt att han inte ville ha en kid

Därför att hon säkert trodde att han var en mogen snubbe som kunde ta sitt ansvar. Men icke sa nicke!
Jag skulle oxå bli glad om jag blev gravid med min snubbe, eftersom det är hans barn, men det är inget jag strävar efter.

Greger_EFG:

Fattar du själv hur konstigt det där låter? Nej, jag litar inte på att du tar p-piller, låt mig bara ta på min kondom -_-

Ja, men det är ju det jag menar. Är han inte beredd på att ta sitt ansvar om han ligger med en tjej han inte litar på, då kan han ge sig fan på att det kmr hända något han inte vill.
Alltså, eget ansvar = ingen unge
Inget eget ansvar, utan bara köra på och hoppas på det bästa med en felaktigt funtat tjej = ev unge.
Simple as that [rolleyes]


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Som en tjej som postade i en tidigare thread, killen vill inte ha barn, hon tar p-piller och säger "OM jag blir gravid gör jag inte abort".

Hon försökte egentligen förbereda han på att hon "kanske" skulle bli gravid.

Om jag hade varit killen i det fallet hade jag kört med strumpa oavsätt vad hon sa att hon gick på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jademyr:

Om jag hade varit killen i det fallet hade jag kört med strumpa oavsätt vad hon sa att hon gick på.

e iof sant, men man borde ju kunna lita på sin tjej, eller?

Froggi:

Är han inte beredd på att ta sitt ansvar om han ligger med en tjej han inte litar på, då kan han ge sig fan på att det kmr hända något han inte vill.

Fast han kanske litade på henne? Han kunde ju inte direkt veta att hon i hemlighet skulle bli glad om hon blev gravid TROTS pillrena.

Eg är ju pillrena just for show om hon eg inte vill va skyddad, fast det kan inte killen veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Jag vet faktiskt inte, ju äldre tjejen blir desto större är oddsen att hon skulle tro att jag var ok med en kid.

Men om du uttryckligen sagt att du inte är det så känns det rimligt att anta att hon inser att det stämmer. Visst, det finns som sagt gott om folk som inte resonerar så. Men det känns rätt orimligt att ha en flickvän om man inte litar på personen i fråga, faktiskt.

Greger_EFG:

Tjejer är ju generellt väldigt oärliga med sina känslor, både jag och kompisar har t.ex. haft KKs som sen frustrerat och argt fått utbrott om hur man inte såg att dom var kära och blablabla.

Är osäker på om jag håller md om den saken. Har inte koll nog för att uttala mig.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Fast han kanske litade på henne? Han kunde ju inte direkt veta att hon i hemlighet skulle bli glad om hon blev gravid TROTS pillrena.

Eg är ju pillrena just for show om hon eg inte vill va skyddad, fast det kan inte killen veta.

Klart man blir glad om man, trots preventivmedel, blir gravid med en kille man varit tillsammans med i flera år och troligtvis älskar? [confused]

Så du menar att jag försöker lura min kille till ett barn genom att ta piller? Istället för kondom menar jag?
Lillen, vad har du egentligen varit med om? Blivit blåst av en tjej? [wink]


   
SvaraCitera