Aviseringar
Rensa alla

Mamma förstörde min dator


Ämnesstartare

Min mamma förstörde min dataskärm genom att smälla igen den över mina händer. Hon vägrar nu att köpa en ny om inte jag betalar halva, vilket jag inte har möjlighet att göra. Den datorn som gick sönder är i den billigaste prisklasseb och kostade kring 3500-4000kr ny men har haft den några år nu. Hon vägrar köpa en sån dyr men samtidigt vill hon inte köpa en begagnad billigare. Eftersom jag själv jobbade ihop pengarna för datorn och betalat dyra reparationer själv borde väl hon vara SKYLDIG att köpa en ny? Har ingen större koll men borde väl finnas bestämmelser om sådant??


   
Citera
Bakric

Skyldig och skyldig. Dina pengar är hennes rent juridiskt tills du är 18, så till vidare så kallas det inte värre än att helt enkelt bete sig som ett arsle.


   
SvaraCitera

Min säng gick i två delar. Jag fick ingen ny. Mammor kan vara allt bra gulliga ibland. Vill med detta säga: nä hon har ingen "skyldighet" att köpa en ny men hon borde ju göra det.


   
SvaraCitera

hur mår händerna? Måste varit en sjuhelvetes smäll om datorn GICK SÖNDER av det.


   
SvaraCitera

elverpigen: hur mår händerna? Måste varit en sjuhelvetes smäll om datorn GICK SÖNDER av det.

Mycket glad


   
SvaraCitera

tevepro: Mycket glad

var det roligt???


   
SvaraCitera
Draug

slå sönder din mamma


   
SvaraCitera

isola:

var det roligt???

Formuleringen var det.


   
SvaraCitera

Hon ger tillbaks för allt lego hon gick på när du var liten. Var glad att det inte var värre


   
SvaraCitera

isola:
Min säng gick i två delar. Jag fick ingen ny. Mammor kan vara allt bra gulliga ibland. Vill med detta säga: nä hon har ingen "skyldighet" att köpa en ny men hon borde ju göra det.

Hoppade du i den eller? 


   
SvaraCitera

hon kanske inte har råd


   
SvaraCitera

S3ON:

Hoppade du i den eller? 

Nä den var väl gammal.


   
SvaraCitera

Köp en ny skärm istället, mycket billigare. Brukar gå på runt en tusenlapp, upp till 1500 eller så, beroende på modell. 

Lycka till osv. 


   
SvaraCitera

Har ni ingen hemförsäkring med drulle eller nåt? 


   
SvaraCitera

varför fastnar inte fler på misshandelssituationen som beskrivs i trådstarten?


   
SvaraCitera