Aviseringar
Rensa alla

Mamma gör skillnad


Ämnesstartare

Jag står verkligen inte ut med denna känslan av att min egen mamma gör skillnad på mig och min (halv)syster. 
Jag är 18 och hon är 28, där är alltså tio års skillnad mellan oss och vi har inte samma pappa.

ända sedan jag var liten har jag märkt att min mamma favoriserar min syster och allt hon gör. Det kan handla om allt ifrån städning till skolarbete.
jag har flertalet gånger gjort saker som jag trodde skulle göra min mamma stolt, men allt hon gjorde var att säga "åh vad bra." Och gick iväg. Min syster gjorde nästa månad exakt samma sak och då blev hon hyllad med tårta osv. Såhär
är det hela tiden utan undantag.

jag håller dessutom på att ta mitt körkort nu och behöver låna 5000 till det, men min mamma totalvägrar att låna ut pengar till mig. Det ironiska i sammanhanget är att min mamma gladeligen lånar ut pengar till min syster (och hon är ny skyldig mina föräldrar över 100 000kr). 

SKA DET VARA SÅHÄR, ATT ENS EGEN MAMMA GÖR SKILLNAD OCH FAVORISERAR DET ENA BARNET?! Och vad kan jag göra för att få bort det? Jag blir sårad dagligen av hur hon väljer bort mig..
(ja, jag har sagt åt henne att jag känner att hon gör skillnad men hon blir bara sur på mig) 


   
Citera

mallennallen: SKA DET VARA SÅHÄR, ATT ENS EGEN MAMMA GÖR SKILLNAD OCH FAVORISERAR DET ENA BARNET?!

Nä. :/

mallennallen: vad kan jag göra för att få bort det?

Jag vet inte., sry


   
SvaraCitera

... i onödan.

Ledsen Ledsen


   
SvaraCitera

Döda din syster så är du enda barnet .


   
SvaraCitera

Du kan nog inte göra mer än att prata med henne Ledsen


   
SvaraCitera
Cobrak

Prata med päronet din, ibland är de omedvetna om sitt beteende och behöver upplysas. Skiter hon i vilket kan du alltid komma med något i stil med "men betyder jag så lite för dig behöver vi inte ha någon kontakt heller."


   
SvaraCitera

Berätta hur du känner och om hon förnekar så tar du alla hennes pengar och flyttar hemifrån. Cool


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Berätta hur du känner och om hon förnekar så tar du alla hennes pengar och flyttar hemifrån. Cool

 +1


   
SvaraCitera

mallennallen:
Jag står verkligen inte ut med denna känslan av att min egen mamma gör skillnad på mig och min (halv)syster. 
Jag är 18 och hon är 28, där är alltså tio års skillnad mellan oss och vi har inte samma pappa.

jag håller dessutom på att ta mitt körkort nu och behöver låna 5000 till det, men min mamma totalvägrar att låna ut pengar till mig. Det ironiska i sammanhanget är att min mamma gladeligen lånar ut pengar till min syster (och hon är ny skyldig mina föräldrar över 100 000kr). 

SKA DET VARA SÅHÄR, ATT ENS EGEN MAMMA GÖR SKILLNAD OCH FAVORISERAR DET ENA BARNET?! Och vad kan jag göra för att få bort det? Jag blir sårad dagligen av hur hon väljer bort mig..
(ja, jag har sagt åt henne att jag känner att hon gör skillnad men hon blir bara sur på mig) 

Mina två äldre (halv) bröder (21 och 27år gamla) har ingen god relation till sin pappa (21åringen) har slutat att bry sig om att hans pappa inte bryr sig om sina äldsta barn, han skulle inte ens få tanken att bjuda honom på hans födelsedagskalas.
Min äldre bror  (27åringen) har inte givit upp och tror och hoppas på att han ska bättra sig och det enda han får i present har i alla tider varit något som han inte vill ha eller något billigt eller något opersonligt som en 500lapp.

Det är absolut fel av din Mamma att bete sig som hon gör, jag känner ingen samma beteende som mina halvbröders pappa gör. Min äldsta bror behövde låna pengar och Mamma har inte haft tillräckligt då och han vägrade, han har två andra ungar som han satsar på. Han har inte heller hjälpt till ekonomiskt för sina barn så Mamma har fått stå för hela kostnaden :/ Sen kom min Pappa och hjälpte till något ekonomiskt och med omhändertagandet av mig och min (hel) bror och både mina äldsta bröder. Min pappa har dock ett jobb som man inte tjänar så bra på men ibland kan det bli något extra (han är egenföretagare).


   
SvaraCitera