Aviseringar
Rensa alla

Mamma pratar med mig när jag sover?


Ämnesstartare

Hej!

Jag har ett riktigt irriterande problem. Det är så att vissa dagar, oftast helger, blir min mamma sur på mig och säger att jag inte får spela mer PS3 och ingen mer dator och bla bla bla. men jag fattar inte vad fan jag har gjort!! Då säger hon att:

- Jag sa ju i morse att du skulle göra bla bla bla.

Jag har 0,00000% minne av detta. Jag låg och sov en djup djup sömn och hon har tydligen sagt någonting till mig.

När jag säger det till henne, att jag inte "är vid liv" då, att jag inte uppfattar ett enda ord som sägs, så säger hon att det är MITT ansvar... VAFAN?

Jag blir så otroligt arg. Hon fattar verkligen inte problemet.

Hjälp mig tack innan jag slår sönder ett fönster:)


   
Citera
Ämnesetiketter
Tyrael

MDavid:

När jag säger det till henne, att jag inte "är vid liv" då, att jag inte uppfattar ett enda ord som sägs, så säger hon att det är MITT ansvar... VAFAN?

Det verkar vara hennes problem eftersom du inte har möjlighet att lyssna just då. Be henne säga det när du faktiskt är vaken istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaret:)

Jag ar gjort det men det vara ett par veckor sen är allt tillbaka. Jag antar att det jag vill fråga är. Hur skall jag få henne att förstå att jag inte hör henne och att det är fel av henne. Kom ihåg att detta blir en första gång för henne att erkänna att hon har fel. hehe

God fortsättning:)


   
SvaraCitera
Tyrael

MDavid:

Hur skall jag få henne att förstå att jag inte hör henne och att det är fel av henne.

Genom att säga det till henne igen. Hon kanske har dåligt minne.

Varför vill du få det till att det är hennes "fel"? Och vad gör hon fel? Att hon pratar med dig när du sover? Att hon inte vet att du hör? Att det är ditt fel att du är skapt som du är?


   
SvaraCitera

Min erfarenhet av sånt är att det inte går att göra något åt.


   
SvaraCitera

brukar slå sönder dem ist för fönster, faktiskt.
lider av samma problem ibland


   
SvaraCitera
mynona

MDavid:

När jag säger det till henne, att jag inte "är vid liv" då, att jag inte uppfattar ett enda ord som sägs, så säger hon att det är MITT ansvar... VAFAN?

Antagligen tror hon inte att du sover utan utgår ifrån att du låtsas sova, och att det är ditt ansvar att inte låtsas sova. Du kan inte göra annat än säga att du vet att hon inte tror att du sover, men att du faktiskt gör det och därför inte hörde, att det är på hennes ansvar att se efter om du är vaken om hon vill att du ska höra, och att du inte kan rätta dig efter saker du inte har hört även om hon inte tror på dig.


   
SvaraCitera