Aviseringar
Rensa alla

Mamma säger nej !!!! Hjälp!


Ämnesstartare

Vill pierca tungan och har frågat mamma, som säger nej.
Anledningen till att hon säger nej är för att hon tycker det är äckligt och att hon inte vill att jag ska ha metallgrej i munnen (?). Jag har bevisat för henne att man inte blöder sönder, sväller upp så man kvävs, att man inte förstör tänderna om man inte håller på med den, att den inte slår mot tänderna när man pratar och att jag inte har för liten mun.
Sa också att jag gör VAD SOM HELST för jag vill så hemskt mycket och att jag förstår att hon tycker det är äckligt men att jag tycker det är själviskt av henne att säga nej bara för att hon tycker det är äckligt, hon behöver ju inte äns se den.. Jag sa även att min storebror fick göra det trots att han inte frågade (hehe). Och att hon borde vara glad över att jag frågar och inte bara göra det utan hennes tillstånd, vilket jag inte heller kan eftersom man måste ha en förälders påskrift... *suck* Mamma är gammal och jag är 16. Hon behöver inte göra nått annat är säga ja, jag betalar och fixar allt själv.

Vad ska jag ta mig till??? Några smarta övertalningssätt?


   
Citera

MarleyzCerridwen:

Mamma är gammal och jag är 16.

Svaret finns i frågan. Du får helt enkelt vänta tills du är 18. Vill du verkligen ha en piercing så kan du vänta tills dess. Som sagt, hon är gammal, du är 16, hon bestämmer. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Som sagt, hon är gammal, du är 16, hon bestämmer. [smile]

Så ortodox du är [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men kom igen.. jag mena att hon inte fattar eftersom hon är 50+. Palla vänta två år.

Ortodox?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd om folk med sådana föräldrar, lols.


   
SvaraCitera
Hando

Ett nej är ett nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Ett nej är ett nej

Inte när mamma säger det, i början kanske men nu säger hon det bara för att jävlas.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Så ortodox du är [blush]

Jag vet. [blush] Du gillar det. [cute]

MarleyzCerridwen:

Men kom igen.. jag mena att hon inte fattar eftersom hon är 50+. Palla vänta två år.

Hon kan väl fatta ändå. Hon har ju trots allt också varit ung, och hade förmodligen liknande dispyter med sin egen mamma (kanske inte just om piercing, men om andra saker). [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur svårt kan det vara? Fejka din mammas påskrift.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Ett nej är ett nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

liknande dispyter med sin egen mamma

Knappast. Mormor var världens snällaste.. och mamma var typ ängel.

Angelize:

Fejka din mammas påskrift.

Kan inte man måste ha förälderns leg också... [n]

Jag kanske kan säga: Som förlåt för att du rökte när du väntade mig får jag en piercing vart jag än vill. (Fick nyligen veta att hon rökte då)
[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarleyzCerridwen:

om förlåt för att du rökte när du väntade mig får jag en piercing vart jag än vill. (Fick nyligen veta att hon rökte då)
[crazy]

Det kommer inte att fungera. Du får helt enkelt vänta på att du blir gammal nog..

Jag tar mig friheten att låsa denna tråden nu, då tips kring var man sticker sig som minderårig eller hur man går till väga för att "komma runt" ålderrestriktionerna inte är OK


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera