Aviseringar
Rensa alla

Mamma Tjatar!


Ämnesstartare

Min mor gnäller jämt på att jag måste hjälpa till hemma! Jag hatar att hjälpa till. Vist jag plockar ur diskmaskinen och dammsuger ibland men mycket mer orkar jag inte. Jag har liksom annat att göra. Men vi bor i hus så mina föräldrar hittar alltid på något å göra... renovera å ha sig och allt är JÄTTE VIKTIGT... sen har jag en lillebror på 2 år som dem vill att jag ska passa osv..

JAG ORKAR VERKLIGEN INTE [cry] vill bara sköta mig själv typ, men jag får skuldkänslor när min mamma gnäller..

Hur gör ni hemma? Hjälper ni till mkt? Borde jag känna mig skyldig?


   
Citera

Du är otacksam och lat, när jag bodde hemma så skötte jag nästan allt hushållsarbete


   
SvaraCitera

Man borde väl hjälpa till att sköta stället man bor på.


   
SvaraCitera

Bortskämd [no-no] (jag var likadan [wink])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, jag gör aldrig någonting hemma. Min mami vill att jag städar mitt rum, men om jag säger "Jamen jag gör det imorgon", och går ut, så är det städat när jag kommer hem. [bigcheers] Så himla fult.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

jag var likadan

när gick det över då? jag mår dåligt av det [cry] men ajg orkar verkligneinte


   
SvaraCitera

Haha. Jag började med revolutionen idag. Satt upp två lappar på min dörr för att dom inte ska störa mig. Måste springa och hjälpa till med maten nu tydligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Satt upp två lappar på min dörr för att dom inte ska störa mig.

HAHAHAH HAHAHAHAA shit sitter å skrattar på riktigt [bigcheers] jag hade oxå lappar på dörren när jag typ va 14 xD plus att jag hittade nycklar till min dörr så jag låste XD ( min mamma fick utbrott)


   
SvaraCitera

sådär hade jag också. jämt var det tjat då hon var världens mest pedantiska mamma. det gick så långt så hon städade mitt sovrum, bäddade min säng varje dag lolol för jag inte orkade. man blir på sånt dåligt humör när man hör
FAAAAAAAAAAN KAN DU STÄDA NÅN JÄVLA ÅGNG
DISKA
osv
Även fast det inte ens är stökigt

men det löste sig bor nu själv men tyvärr så ärvde jag ej genen så det brukar vara asstökigt så börja lär dig städa/tyck det är kul


   
SvaraCitera

trexo0:

när gick det över då? jag mår dåligt av det [cry] men ajg orkar verkligneinte

När jag flyttade ut? 😀

Alltså, det idiotiska är ju den här
"Kan du klippa gräset?"
"Ja, jag gör det sen, är upptagen"
"NEJ NU?????"

Om du tar lite egna initiativ till att göra sånt som städa, plocka disk eller så så tror jag det blir enklare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

man blir på sånt dåligt humör när man hör
FAAAAAAAAAAN KAN DU STÄDA NÅN JÄVLA ÅGNG

då vill man ju verkligen inte :S

Angelize:

men det löste sig bor nu själv men tyvärr så ärvde jag ej genen så det brukar vara asstökigt så börja lär dig städa/tyck det är kul

ass åjag tycker att det funkar as bra när mamma inte är hemma.. då kan jag städa typ när dom är bortresta eller nåt... men när hon är hemma är det hemskt! det är typ för att hon påpekar allt jag ska göra som jag redanVET att jag måste göra.... typ man står brevid diskmaskinen och är precis påväg att öppna så säger hon " DU måste fixa disken nu det har stått där sen imorse! " då får man PANIIKK jag har bara lust och vända å aldrig plocka ur diskmaskinen 😛

oggelgoggel:

Ja, jag gör det sen, är upptagen"

dom värdesätter inte äns tid [no-no]

oggelgoggel:

Om du tar lite egna initiativ till att göra sånt som städa

då kmr min mamma börja ta det för givet och lasta på mig nya uppgifter....


   
SvaraCitera

trexo0:

då kmr min mamma börja ta det för givet och lasta på mig nya uppgifter....

Äh, du får väl leva med det då. [no-no]


   
SvaraCitera
kachin

Uuuuuuuuuushc hatar sånna som dig
plocka diskmaskinen e fan det enklaste man kan göra

flytta hemifrån då. eller nej juste, då har du ingen som kan fixa allt åt dig [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

flytta hemifrån då. eller nej juste, då har du ingen som kan fixa allt åt dig

jo ska gifta mig med en kille som gillar att städa laga mat och ta hand om barnen [cool]


   
SvaraCitera
kachin

trexo0:

jo ska gifta mig med en kille som gillar att städa laga mat och ta hand om barnen

lycka till o hitta honom [y]


   
SvaraCitera