Aviseringar
Rensa alla

Man blir ju less... Aftonhoran... Youtube...


Ämnesstartare

Jag har tröttnat på att det tar år att ladda flertalet olika hemsidor. I rubriken nämner jag youtube men det är främst deras videos jag stör mig på. Aftonhoran är det också videon men även hela deras hemsida som ska ta år att ladda på telefonens lilla display och fjuttiga processor.

Vore det inte dags för hemsidor att anpassa sig efter världen vi lever i och uppdatera sin teknik så vi som sitter på våra ultra-mega snabba *flashiga* 100/100 linor kan få utnyttja den hastighet de lovat oss. Jag menar hastigheten kan det ju inte vara fel på, eller?

Det är dags att sluta skylla allt på alla andra. Youtube antar jag att alla upplevt buffrar vissa klipp otroligt segt medans andra går hur snabbt som helst. Är det inte dags att uppdatera så allt går snabbt. Pengar har de ju trots allt...

Är less på detta samhälle där jag själv köper nya prylar för att allt ska gå snabbare och när man sedan har ordentliga prylar samt en fin fin lina som enligt bredbandskollen ligger stadigt på minst 90/60 (till stockholm med en latency på 7 ms snitt) inte kan se på ett aftonbladet klipp utan att det ska stanna till och "buffrar" ska komma upp i ett av hörnen...

Fixa skiten!


   
Citera
Ämnesetiketter

Själv har man inga problem alls..

Med enligt bredbandskollen 6,87/0,77 till Göteborg med 15 ms.

[cool]


   
SvaraCitera

för det är ju för att hemsidor ska ladda snabbt du har den bandbrädden?


   
SvaraCitera

Kör flashblock och adblock, det hjälper nog?


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Pengar har de ju trots allt...

Youtube går back, precis som Facebook.
Då bygger ut sina servrar så fort de kan och det är inte billigt...


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Kör du explorer? Isåfall är det inte konstigt, byt till Opera som är världens snabbaste webbläsare...

Har aldrig märkt att det gått speciellt segt på youtube eller aftonbladet. Bara man har snabbare än 8 mbit och kan med datan rätt så kommer allt gå fort utan problem!


   
SvaraCitera

Haha... [tard][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Själv har man inga problem alls..

lyx!

qazedctgb:

för det är ju för att hemsidor ska ladda snabbt du har den bandbrädden?

Lite blåsta är vi? Behöver du ens fråga...?

aristoteles:

Kör flashblock och adblock, det hjälper nog?

ska testa
Tack för tipset!


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Lite blåsta är vi? Behöver du ens fråga...?

nej det var min poäng det är väl ingen som bryr sig om det tar ett par sekunder att ladda en sida så länge man fortfarande wäshar i rätt hastighet


   
SvaraCitera

FlashTox:

Bara man har snabbare än 8 mbit

...för youtube? ett random youtubeklipp kan man väl i princip streama utan buffrande om man så har 56k, om månen är i rätt fas.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

...för youtube? ett random youtubeklipp kan man väl i princip streama utan buffrande om man så har 56k, om månen är i rätt fas.

Själv kör jag när jag är hemma på 0,25 mbit... Tar mellan 2-5 minuter innan ett klipp är klart... Med 0,25 mbit maxar man i 33kbit/ner och typ 24 upp...

Men som du säger kanske det räcker med 56k... Men tvekar... Men beror ju på vilken kvalité på youtube du kollar på.

Jag sa 8 mbit, för då är det säkert att det går utan buffrande, även 1080p klipp. (Är jag 99% på)...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

nej det var min poäng det är väl ingen som bryr sig om det tar ett par sekunder att ladda en sida så länge man fortfarande wäshar i rätt hastighet

Nej för samtliga videos från youtube och aftonbladet stannar randomly upp och säger buffrar. Var jag otydlig ovan?

Leijonsparf:

...för youtube? ett random youtubeklipp kan man väl i princip streama utan buffrande om man så har 56k, om månen är i rätt fas.

Det är det som inte fungerar ju


   
SvaraCitera

Det första som slår mig är att du antagligen sitter på någon "superdator" för 25k, och sedan en router för 200kr från SIBA, för att sedan whina på att internet är segt.


   
SvaraCitera