Aviseringar
Rensa alla

man borde spara alla inlägg man skriver men inte postar


mynona

mpt:hv:

..... ?

Arg

mynona: jag postar allt jag skriver, men jag censurerar det kraftigt först och slätar ut det. hade jag postat det i ocensurerat skick så hade

...det...: 

mpt:hv: ändrat ödet för min gubbe här i hemsidan

, eller jag hade i varje fall uppfattats annorlunda än vad jag nu gör


   
SvaraCitera
mynona

tvivlar inte på kulhetsgraden dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle bli sämsta-känslan-i-magen-dagboken

annars skulle vi kunna ha en parkbänken-liknande tråd helt utan kontext där man kan posta alla dumma inlägg man hindrat sig själv från att skriva i deras egentliga vederbörliga trådar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA:

annars skulle vi kunna ha en parkbänken-liknande tråd helt utan kontext där man kan posta alla dumma inlägg man hindrat sig själv från att skriva i deras egentliga vederbörliga trådar

tycker att det är en bra idé

frågan är om det då är relevant att skriva i vilken tråd man hade tänkt posta, tror också att det är lätt att folk ifrågasätter och kanske tar illa upp men så får d vara då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin: frågan är om det då är relevant att skriva i vilken tråd man hade tänkt posta, tror också att det är lätt att folk ifrågasätter och kanske tar illa upp men så får d vara då

nej, pseudoanonymiteten är ju grejen. plus att om man blir sur och vill svara något på en av posterna i tråden kan man inte göra det förrän det uppkommer en annan tråd där det sura svaret hade varit relevant men olämpligt, så att man kan fegkorsposta från den. vartenda inlägg måste vara taget ur sitt egentliga trådsammanhang, annars är det off topic.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA:

nej, pseudoanonymiteten är ju grejen. plus att om man blir sur och vill svara något på en av posterna i tråden kan man inte göra det förrän det uppkommer en annan tråd där det sura svaret hade varit relevant men olämpligt, så att man kan fegkorsposta från den. vartenda inlägg måste vara taget ur sitt egentliga trådsammanhang, annars är det off topic.

ok hajar vi borde ha en sådan tråd 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frågan är om det inte bara kommer bli en gnälltråd för personer med kass självcensur

hade flyttat in där i så fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA

annars skulle vi kunna ha en parkbänken-liknande tråd helt utan kontext där man kan posta alla dumma inlägg man hindrat sig själv från att skriva i deras egentliga vederbörliga trådar

d blir väl ett sätt att spara det man annars skriver men inte postar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA:
frågan är om det inte bara kommer bli en gnälltråd för personer med kass självcensur

hade flyttat in där i så fall

ja me


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA:
frågan är om det inte bara kommer bli en gnälltråd för personer med kass självcensur

hade flyttat in där i så fall

d är ju d som är bra 


   
SvaraCitera
mynona

svnfpudkA:

nej, pseudoanonymiteten är ju grejen. plus att om man blir sur och vill svara något på en av posterna i tråden kan man inte göra det förrän det uppkommer en annan tråd där det sura svaret hade varit relevant men olämpligt, så att man kan fegkorsposta från den. vartenda inlägg måste vara taget ur sitt egentliga trådsammanhang, annars är det off topic.

fin idé och tycker den bör förverkligas, men om det ska vara en tråd där man inte förväntas kunna se vars det hör och till vem man pratar så skulle det nog inte funka. iaf jag brukar vara mycket ingående och metodisk specifik när jag är upprörd


   
SvaraCitera

hade varit kul att se vad jag raderade när jag var 15. 
hade också varit kul att komma åt det gamla kontot och läsa saker som jag faktiskt postade. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: d blir väl ett sätt att spara det man annars skriver men inte postar?

ja, "spara" ligger bara så långt från "dela" i mitt huvud att jag inte fattade ifall du ville spara inläggen i forumet.

mynona: om det ska vara en tråd där man inte förväntas kunna se vars det hör och till vem man pratar så skulle det nog inte funka.

mjo, man kommer sannolikt kunna lista ut var posten hör hemma om man bryr sig tillräckligt, därav pseudoanonymitet.

måste hitta en bra trådtitel i så fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, det borde man. kanske är det dessa som faktiskt talar om vem man är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA:
ja, "spara" ligger bara så långt från "dela" i mitt huvud att jag inte fattade ifall du ville spara inläggen i forumet.

tänkte inte på var man ska spara dom men tycker din idé är bra


   
SvaraCitera