Aviseringar
Rensa alla

Man får jobba som en hund...


Ämnesstartare

...leva som ett svin, medan Grevar och Baroner äter gott och åker Limousine! Om jag tjänar mig en spänn, tjänar direktören två, sen går resten av min lön till dem som bara står och tittar på!

Vaknade på fel sida idag. Har varit hatiskt mot kapitalismen och dagens samhälle. Vet ej varför.

Vad tycker ni om att man får jobba som en hund medan baroner sover på lakan av satin? 


   
Citera

Armagedda:
...leva som ett svin, medan Grevar och Baroner äter gott och åker Limousine! Om jag tjänar mig en spänn, tjänar direktören två, sen går resten av min lön till dem som bara står och tittar på!

Vaknade på fel sida idag. Har varit hatiskt mot kapitalismen och dagens samhälle. Vet ej varför.

Vad tycker ni om att man får jobba som en hund medan baroner sover på lakan av satin? 

Sverige har bara en baron


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Sverige har bara en baron

Nu snackar vi hela världen! (Som har ett någorlunda uppbyggt samhälle)


   
SvaraCitera

Armagedda:

Nu snackar vi hela västvärlden!

Jag åkte förbi ovan nämnda barons place idag


   
SvaraCitera

Nej ok åkte bara förbi infarten till placet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: Jag åkte förbi ovan nämnda barons place idag

Jasså! Var bor denna översittare då? :O


   
SvaraCitera

Armagedda:

Jasså! Var bor denna översittare då? :O 

Armagedda:

Jasså! Var bor denna översittare då? :O

google.com


   
SvaraCitera
Åtta

Armagedda:

Jasså! Var bor denna översittare då? :O

"Sverige tituleras en friherre muntligt som "baron", men hans hustru alltid "friherrinna". Baron är en titel som egentligen saknas i Sverige, eftersom den bara används i talspråk. Trots detta existerar ett svenskt baroni: Baroniet Adelswärd på huvudgården Adelsnäs i Östergötland."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: google.com

Eeh fyfan, dessa google-folk är också överklass. Tjyvar! Tänker då inte skänka dem min tid åt att besöka deras sida! ArgLedsen


   
SvaraCitera

Armagedda:

Eeh fyfan, dessa google-folk är också överklass. Tjyvar! Tänker då inte skänka dem min tid åt att besöka deras sida! ArgLedsen

Åtta till din tjänst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta: huvudgården Adelsnäs i Östergötland."

LedsenTrött

elverpigen: Åtta till din tjänst

Jomen Shockerad


   
SvaraCitera

Gick på sommarfritids i theodor adelswärds sommarhus

Mvh kommun med lokalbrist och låter barn leka i feta salonger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: Gick på sommarfritids i theodor adelswärds sommarhus

Mvh kommun med lokalbrist och låter barn leka i feta salonger

Vad gjorde glidaren då? Satt i sin fåtölj och rökte cigarr samtidigt som han med stolt blick tittade på sina tavlor köpta på auktion i Frankrike? Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grevar och baroner har inte så mycket att göra med dagens samhälle. Skulle inte säga att de har särskilt mycket att göra med kapitalism heller.


   
SvaraCitera

Armagedda:

Vad gjorde glidaren då? Satt i sin fåtölj och rökte cigarr samtidigt som han med stolt blick tittade på sina tavlor köpta på auktion i Frankrike? Icke!

Glidaren är väl död, han beirdrade bygge av sommarhus 1920. Huset stod tomt. Idag är det hotell/restaurang


   
SvaraCitera