Aviseringar
Rensa alla

Man kan inte känna Gud genom fysiken..!!!


Paint it black:

Det är luften i lungorna har jag hört.

låter inte troligt


   
SvaraCitera

CUBIC_Cube:

låter inte troligt

okej.


   
SvaraCitera

Dhagor:

Vet ej. Om själen utgörs av materia eller energi så. Man förlorar några gram i vikt när man dör, så kanske.

Det är ej själen som går upp i rök. Utan man blir lättare av den enkla anledningen att man... öh, avdunstar? För varje dag som går blir man ännu några gram lättare. Har för mig jag läst det någonstans, men jag kan lika gärna vara ute och cyklar.

Jag tror i alla fall att själen väger mycket men än några ynka gram [y]


   
SvaraCitera

CUBIC_Cube:

låter inte troligt

Hur låter det INTE troligt?


   
SvaraCitera

walegard:

Hur låter det INTE troligt?

luft väger 0.00129 g/cm3


   
SvaraCitera

Nej, gud känner man genom psykiska sjukdomar och hallucinogener.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Gud är andlig och bevisas med andliga metoder

är du så dum att du tror på "andliga" saker..

du behöver hjälp.

så fan heller man kan bevisa gud genom "andliga" metoder... [mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

CUBIC_Cube:

luft väger 0.00129 g/cm3

Tänk att allt i kroppen dras ihop och sjunknar.


   
SvaraCitera

walegard:

Tänk att allt i kroppen dras ihop och sjunknar.

haha.. sjunknar?


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Nej, vet om att Gud är andlig! (Du röstade på detta alternativ)

Många tror felaktigt att Gud är i form av "en gubbe", men Gud är liksom kärleken något man inte kan ta på, men man vet att den finns ändå. De flesta skulle hålla med om att kärleken finns, på samma sätt finns Gud.


   
SvaraCitera

Dhagor:

Man förlorar några gram i vikt när man dör, så kanske.

Har man inte kunnat bevisa vad de grammen var för något? [surprised]


   
SvaraCitera

du har fel fysiken är andlig med. fysiken förklarar saker som ter sig på ett visst sätt inom den empiriska världen. allt är uppbyggt av energi. människan är massa grundämnen som ärr uppbyggda av atomer som är uppbyggda av protoner och elektroner som är uppbyggda av partiklar som är uppbyggda av "GUD" fundamental energi genligt vissa strängar som vibrerar. ett bord är bara energi med en specifik "bord-information" hehe
bortom det vi uppfattar med våra sinnen finns en annan värld där gud är synlig i sin skönaste form.


   
SvaraCitera

kvantfysiken fungerar metafysiskt eftersom den möjligör guds existens på ett bra sätt. eller fan den meningne sög alltså: Kvantfysiken säger på många sätt att "Guds" existens är mer trolig än inte trolig.

Det finns två gudar det finns den vi människor har skapat för att ställa oss själva tillrätta. vi skapade han för att få en mening och för tröst. Sedan finns den gud som jag gärna sätter innom citationstecken eftersom det mer är en metafor för Universums svar. Det ligger så långt från våran förmåga att ens fantisera. Alla möjligheter ligger öppna.


   
SvaraCitera

kolla svt med ambres och sture hehe


   
SvaraCitera

schtyle:

Har man inte kunnat bevisa vad de grammen var för något?

http://www.snopes.com/religion/soulweight.asp


   
SvaraCitera