Aviseringar
Rensa alla

Man kan sänka invandringen kraftigt, och samtidigt hjälpa.


Ämnesstartare

Jag är trött på att höra argument såsom:
Det är synd om dem som flyr från sina liv!
Vi måste öppna våra hjärtan och vara mänskliga!
Vi måste visa resten av europa hur man ska göra!

Så jag tänkte förklara hur en minskad invandring kan uppnås (när nu en majoritet av svenska folket vill det) och samtidigt hjälpa de som verkligen flyr ifrån sina liv!

Uppehållstillstånd
Detta är en bild ifrån http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/ här är det i statistik och faktum att det är cirka 22.6% flyktingar som kommer hit som faktist behöver hjälp och är i behov av en fristad.

Grovt så skulle man kunna sänka invandringen med ungefär 75% (up eller ner) och fortfarande "öppna sitt hjärta för de behövande".

Diskutera på om ni mistycker...


   
Citera
Ämnesstartare

linus333:
Jag är trött på att höra argument såsom:
Det är synd om dem som flyr från sina liv!
Vi måste öppna våra hjärtan och vara mänskliga!
Vi måste visa resten av europa hur man ska göra!

Så jag tänkte förklara hur en minskad invandring kan uppnås (när nu en majoritet av svenska folket vill det) och samtidigt hjälpa de som verkligen flyr ifrån sina liv!

UppehållstillståndDetta är en bild ifrån  http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/ < här är det i statistik och faktum att det är cirka 22.6% flyktingar som kommer hit som faktist behöver hjälp och är i behov av en fristad.

Grovt så skulle man kunna sänka invandringen med ungefär 75% (up eller ner) och fortfarande "öppna sitt hjärta för de behövande".

Diskutera på om ni mistycker...


   
SvaraCitera

linus333: (när nu en majoritet av svenska folket vill det)

Det är fortfarande inte en majoritet som vill detSover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Det är fortfarande inte en majoritet som vill detSover

Hjärta

Låt mig förklara för dig som inte förstår, en majoritet tycker vi tagit in för mycket invandrare, skulle vilja tro att dessa ser mindre invandring framöver också.


   
SvaraCitera

linus333: en majoritet tycker vi tagit in för mycket invandrare

Enligt vilken källa? Och länkar du avpixlat, friatider eller liknande skit har du gjort dig förtjänt av en örfil.

Hjärta


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Enligt vilken källa? Och länkar du avpixlat, friatider eller liknande skit har du gjort dig förtjänt av en örfil.

Hjärta

Då är ju iochförsig inte expressen heller bra, de samarbetar med extremister ju.


   
SvaraCitera

linus333: http://www.svt.se/nyheter/val2014/fler-tycker-sverige-tar-emot-for-manga
http://www.expressen.se/nyheter/fler-tycker-att-sverige-tar-emot-for-manga/

Det huvudsakliga felet här är att 44% inte är en majoritet.

Mätningen är heller inte specifik om hur mycket man ska minska invandringen.

Det är inte mer än 16% som tycker att SD har den bästa invandringspolitiken.

Man kan dessutom läsa att 2004 var siffran 55%, men att den 10 år senare 2014 gått ner till dåvarande 44%.

Hjärta


   
SvaraCitera

I ditt påstående finns ingen motsägelse. Däremot är att hjälpa flyktingar och att minska invandringen inte relaterat till varandra, och inte heller ett önskvärt mål.

Vi kan öka invandringen och fortfarande hjälpa andra att få det bättre. Det har vi gjort tidigare utan problem, exempelvis när vi hjälpte finländare under 1900-talets mitt eller när vi hjälpte människor under den oroliga perioden i det forna Jugoslavien.

*Editerat.


   
SvaraCitera

Problemet är de korruptra politikerna i Syrien, Iran, Irak etc.


   
SvaraCitera

Scenic World:
I ditt påstående finns ingen motsägelse. Däremot är att hjälpa flyktingar och att minska invandringen inte relaterat till varandra, och inte heller ett önskvärt mål.

Vi kan öka invandringen och fortfarande hjälpa andra att få det bättre. Det har vi gjort tidigare utan problem, exempelvis när vi hjälpte finländare under 1900-talets mitt eller när vi hjälpte människor under den oroliga perioden i det forna Jugoslavien.

*Editerat.

Ökad invandring blir en katastrof. Punkt slut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Det huvudsakliga felet här är att 44% inte är en majoritet.

Mätningen är heller inte specifik om hur mycket man ska minska invandringen.

Det är inte mer än 16% som tycker att SD har den bästa invandringspolitiken.

Man kan dessutom läsa att 2004 var siffran 55%, men att den 10 år senare 2014 gått ner till dåvarande 44%.

Hjärta

44% är en majoritet då det finns 2 andra som är bestående av 36% och 10%, den största beståndsdelen är alltså 44%, så skulle 44% vilja ha större, 10% rösta blankt, 36% rösta ner, då vann alltså majoriteten. ENKEL matematik.


   
SvaraCitera

linus333:

44% är en majoritet då det finns 2 andra som är bestående av 36% och 10%, den största beståndsdelen är alltså 44%, så skulle 44% vilja ha större, 10% rösta blankt, 36% rösta ner, då vann alltså majoriteten. ENKEL matematik.

du förstår väl att det inte är så va? Om 60% inte säger ja till x så betyder det inte att övr 40 % som sa ja är majoritet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scenic World:
I ditt påstående finns ingen motsägelse. Däremot är att hjälpa flyktingar och att minska invandringen inte relaterat till varandra, och inte heller ett önskvärt mål.

Vi kan öka invandringen och fortfarande hjälpa andra att få det bättre. Det har vi gjort tidigare utan problem, exempelvis när vi hjälpte finländare under 1900-talets mitt eller när vi hjälpte människor under den oroliga perioden i det forna Jugoslavien.

*Editerat.

Att hjälpa och minska invandringen är inte direkt relaterat, det är sant, men i nuläget är det så att man kan minska invandring och samtidigt hjälpa de som behöver de mest.

Vi kan inte öka invandringen och sedan hjälpa de som kommer att få det bättre, idag ser vi en stor segregation, vi ser en misslyckad integration som troligtvis till stor del på grund av den massiva invandringen. Vi måste lugna ner det, vi måste låta de våldsamma vågorna plana ut så vi kan börja lugna igen.

Skillnad idag med att hjälpa folk är att, alla dem som kommer hit och får asyl, till 70-80% skulle jag tro, stannar i Sverige. Det i sig är inget problem, men när de troligtvis inte har en utbildning ifrån svensk standard, kan inte språket osv... De behöver assimileras och när vi redan har problem med assimilering och det kostar väldigt mycket pengar, det känns ologiskt och konstigt att fortsätta med en så stor och ökande invandring att de som kommer hit inte får en livsstandard som är svensk.

Det man bör fokusera på är att hjälpa så mycket människor som möjligt, det innebär också att vi bör prioritera de som är mest utsatta. Tillexempel de asyl-sökande som kommer hit, samt de som inte kan ta sig hit och är fast i närområdet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

du förstår väl att det inte är så va? Om 60% inte säger ja till x så betyder det inte att övr 40 % som sa ja är majoritet.

Det blir ju fortfarande en majoritet som vill ha minskad invandring.


   
SvaraCitera