Aviseringar
Rensa alla

Man kan välja sina barn


Ämnesstartare

Ser nu ett program om spermadonatorer, en och samma man var pappa till 143 barn utan att han visste om det!? Och han var helt ovetandes om det då han kunde få "psykologiska problem" av det? han kunde även ha massa barn i en och samma stad, det visste de inte. Vad är detta? Detta innebär ju problem då det kan leda till inavel också :S nu undrar jag vad vi lever i för samhälle, vet ni det?


   
Citera

Sa ra:

vet ni det?

Ingen vet. [party]


   
SvaraCitera

Sa ra:

vet ni det?

ett skadat samhälle som behöver mer plats elr mer död. Sorglig sanning


   
SvaraCitera

Jag vill också vara fader till 143 barn. Då skulle jag kalla mig för tomte. Alla vet att tomten är far till alla barnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Jag vill också vara fader till 143 barn. Då skulle jag kalla mig för tomte. Alla vet att tomten är far till alla barnen.

hahahaha [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

ett skadat samhälle som behöver mer plats elr mer död. Sorglig sanning

mm... det "konstiga" tycker jag är att i en mycket lång framtid fram så kommer man nog tänka tillbaka på tiden då män och kvinnor hade sex för att få barn. Det tror iallafall jag, och det tycker jag är "skrämmande".. [surprised]


   
SvaraCitera

Oj, det var ju ganska sjukt. Känns slarvigt att dela ut så mycket sperma från samma donator på en liten yta.


   
SvaraCitera

ja varför skulle man låta naturen ha sin gång.. det är ju oetiskt


   
SvaraCitera

Helt sjukt.


   
SvaraCitera

Håll er till ämnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Oj, det var ju ganska sjukt. Känns slarvigt att dela ut så mycket sperma från samma donator på en liten yta.

mm, det var en donator-klinik i Danmark de gjorde så på. Det var flera (världen över) som var pappor till flera hundra barn, och de hade alltså inte varit medvetna om det då de donerade..vad jag förstod det som. Klart de inte hade donerat om de hade vetat det liksom?


   
SvaraCitera

Sa ra:

mm, det var en donator-klinik i Danmark de gjorde så på. Det var flera (världen över) som var pappor till flera hundra barn, och de hade alltså inte varit medvetna om det då de donerade..vad jag förstod det som. Klart de inte hade donerat om de hade vetat det liksom?

Fast när man donerar får man väl inte veta hur många barn man blir pappa till? Och jag förstår faktiskt inte varför man skulle bry sig om det heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Fast när man donerar får man väl inte veta hur många barn man blir pappa till? Och jag förstår faktiskt inte varför man skulle bry sig om det heller.

nä... men de kanske hade föreställt sig några stycken, på sin höjd men inte flera hundra. Jag vet dock inte


   
SvaraCitera

Sa ra:

nä... men de kanske hade föreställt sig några stycken, på sin höjd men inte flera hundra. Jag vet dock inte

Men varför hade dom tagit reda på att en av donatorerna var pappa till 143 barn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Men varför hade dom tagit reda på att en av donatorerna var pappa till 143 barn?

Därför att det var en dokumentär, och det hade syfte att informera hur en sådan här "donationsklinik" fungerar. de hade alltså en hemsida man kunde välja ungefär vilken sorts man man ville skulle vara pappa till ens barn.
Och sen när de frågade han föreståndaren som ägde den kliniken antar jag, så kollade han upp en viss pappa (anonym såklart) och han var pappa till 143 barn, en hade visst nästan lika många [shake] Då sa han att de inte kunde ge dem den informationen p.g.a. att man då kan få psykologiska problem.

Förstår du nu?


   
SvaraCitera