Aviseringar
Rensa alla

Man kan verkliken undra med älska din nästa i tankarna..


Ämnesstartare

Erik112:

Nej det heter egoism, ät och drick ty i morgon kan du vara död mentalitet.

Befrielse från intelligens, om du frågar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

om du frågar mig.

Utveckla


   
SvaraCitera

Michee:

Det handlar inte om att vi vill eller inte. Mänskligheten är för mesta del fullkomligt intelligensbefriad.

"Intellekt" är inte den egentliga nyckeln, det är snarare "Hänsynslös".


   
SvaraCitera

Jag har hört/läst någonstans att anledningen till vrf det gör så j*vla ont att föda barn (vilket det inte gör på samma sätt för andra arter)
är för att vi inte ska bli för många.
Naturen vill hindra vår art att bli för stor.. vi är för smarta(korkade) för vårt eget bästa helt enkelt.
Men sen så uppfanns bedövningsmedlet!:D
Så nu kan vi härja fritt på denna jord tills den går under![badgrin]

With great power comes big responsibility.
Vi människor är för obsessed vid "POWER" att vi fullständigt skiter i att vara ansvarsfulla...


   
SvaraCitera

lovefool:

Naturen vill hindra vår art att bli för stor.. vi är för smarta(korkade) för vårt eget bästa helt enkelt.

Och hur tusan skall det naturliga urvalet fungera för att det ska uppnås?

"Jahaa, de med mindre vaginor dör i barnsängen, så då skall det fortsätta födas människor med små vaginor för att folk mer sällan skall få stora familjer!"

Naturen har inte en sådan medvetenhet, evolution är en kall slumpprocess, och sedan får man se vilken individ som klarar sig bäst.


   
SvaraCitera

Belrondis:

Och hur tusan skall det naturliga urvalet fungera för att det ska uppnås?

Belrondis:

Naturen har inte en sådan medvetenhet, evolution är en kall slumpprocess, och sedan får man se vilken individ som klarar sig bäst.

Ja, jag kan inte försvara mig!:D Jag vet inte var jag har läst eller hört detta jag hade bara en liten teori.[rolleyes]


   
SvaraCitera

lovefool:

a, jag kan inte försvara mig!:D Jag vet inte var jag har läst eller hört detta jag hade bara en liten teori.[rolleyes]

Okaj, men ändå...

Saken är den att jag inte ens är en Darwinist, men det klät bara så fel.


   
SvaraCitera

Belrondis:

men det klät bara så fel.

Det där lät också lite fel...nej, men du har rätt. [rolleyes]
Det låter ju faktiskt skumt när jag tänker på det.
Som om naturen skulle sitta och titta på och liksom "Oj, helvete, det går bra för människan, nu ska vi sabba! Sabba!"[badgrin]


   
SvaraCitera

lovefool:

Som om naturen skulle sitta och titta på och liksom "Oj, helvete, det går bra för människan, nu ska vi sabba! Sabba!"[badgrin]

Haha! Precis, känns lite arbete åt fel håll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Utveckla

Jag orkar verkligen inte denna diskussionen ikväll, men bara "Ops, världen håller på att bli överbefolkad..bäst vi har ihjäl fler människor i u-länderna så att vi kan livnära en större växande mängd människor! Va, minska antalet människor? NEEEJ!!!! DÅ kommer vi tjäna mindre pengar!!!!!!! Döda några Judar, bögar eller kapitalister istället! DET ÄR DERAS FEL!!!"

Men jo, människan är den mest intelligenta varelsen på jorden. Hej du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

"Ops, världen håller på att bli överbefolkad.

Jorden är inte överbefolkad, bara fel på fördelningen.

Michee:

Men jo, människan är den mest intelligenta varelsen på jorden. Hej du.

Jo vi är intelligenta till det vi skapats för, men inte när det gäller att styra jordens samhälle.

Nanna gott [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emopinglan13:

Käften, gillar inte dig.

jag har inga fördomar [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Jo vi är intelligenta till det vi skapats för

Och till vilket syfte lever vi, du som tror dig veta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Och till vilket syfte lever vi, du som tror dig veta?

Vi lever för att God har skapat oss och vi ska leva för och med varandra, men vi är inte skapade för att styra över varandra.

Predikaren 8:9
”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Vi lever för att God har skapat oss och vi ska leva för och med varandra, men vi är inte skapade för att styra över varandra.

Michee:

människan är den mest intelligenta varelsen på jorden.

[tired]


   
SvaraCitera