Aviseringar
Rensa alla

Man ska ej skämmas över att rösta eller att vara en Sverigedemokrat!


Ämnesstartare

Nu i valtider märker jag extremt mycket hat, kränkningar ock mobbning emot SD:are, både i mitt gymnasie samt på Facebook.

Jag vill börja med att förklara varför man röstar på ett parti:
Man röstar på ett parti för att man sympatiserar med deras åsikter, man röstar på ett parti för att man tycker de har en överlägsen bra politik i jämförelse med andra partier. Man röstar -INTE- på ett parti (oftast) på grund av individernas egna värde grunder eller politiska tankar, om tex en moderat gör ett dumt inlägg eller liknande ska man ej ändra sin politiska riktning endast på grund av denna händelsen.

SD är ett praktexemplar på just den här sortens "politiska diskriminering", de tar kritik, hot och allt vad det kan vara, problemet jag ser är att man baserar sina uppfattningar på individers misstag i partiet. Läser man deras valmanifest, eller hemsida, samt ser deras reklam videos, där har dem konkret fakta på -HUR- dem vill ändra sverige.

Jag har pratat med många och vill själv inte gå ut med att jag är Sverigedemokrat och hade röstat på dem i valet, det är fel, det är som att förtrycka någons åsikt! Nu är ju iochförsig valet anonymt (tur det) men det är tråkigt att aldrig våga försvara eller äns kommentera andras åsikter emot SD utan att bli stämplad som rasist. Rasism är fel, jag som sverige demokrat tycker det, jag vet  Sverigedemokraternas politik och jag baserar min politiska opinion på deras fakta. Vilket alla bör göra till respektive parti.

För alla er som blir arga eller sura på mig för att jag har uttryckt min åsikt, för er som tycker att de är rasister, jag hänvisar er till partiets hemsida, kolla deras valmanifest, deras viktigaste frågor! Allt finns där!


   
Citera

linus333:

Anledningen till att rabiata vänsterfolk slänger sig med ogrundade uttryck som "fascist", "rasist", "nazist" och så vidare är ju för att de innerst inne vet att det inte finns några vettiga argument mot SDs konkreta politik. Det är precis därför de exempelvis sysslar med personangrepp, vinklade kampanjer och i vissa fall till och med hot och våld. Varje gång du blir kallad rasist av någon vänsterstolle kan du ta det som ett bevis för du har helt rätt vad gäller politik.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Varje gång du blir kallad rasist av någon vänsterstolle kan du ta det som ett bevis för du har helt rätt vad gäller politik.

Haha, Så sant Glad


   
SvaraCitera

Nej precis, det går inte att argumentera emot rasism, sexism och homofobi...

Fundera på varför efterblivna människor dras mer till SD än andra.


   
SvaraCitera

N.W:

Anledningen till att rabiata vänsterfolk slänger sig med ogrundade uttryck som "fascist", "rasist", "nazist" och så vidare är ju för att de innerst inne vet att det inte finns några vettiga argument mot SDs konkreta politik. Det är precis därför de exempelvis sysslar med personangrepp, vinklade kampanjer och i vissa fall till och med hot och våld. Varje gång du blir kallad rasist av någon vänsterstolle kan du ta det som ett bevis för du har helt rätt vad gäller politik.

Tumme upp

Menar du att det är omöjligt för en SDare att vara rasist? Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Gulligt.


   
SvaraCitera

Bööööörg:

Menar du att det är omöjligt för en SDare att vara rasist? Rullar ögonen

Absolut inte om det finns en grund i det. Men de flesta som kallar SDare för rasister gör det ogrundat .


   
SvaraCitera

N.W:

Absolut inte om det finns en grund i det. Men de flesta som kallar SDare för rasister gör det ogrundat .

Vad grundar du det på?


   
SvaraCitera

N.W: Men de flesta som kallar SDare för rasister gör det ogrundat .

Jag skulle inte kalla det ogrundat, det dyker ju hela tiden upp fakta om SD-politiker som har vräkt ur sig rasistiska åsikter...varefter de får ursäkta sig och/eller avsäga sig sitt uppdrag. Gång på gång händer det. Utan orsak? Det tror jag ej.


   
SvaraCitera

Bra sagt! Sd är INTE rasister! Däremot tycker jag det är skrämmande att det blivit så att man måst så att säga "tycka rätt" för att inte bli stämplad som rasist. Sen kunde man också lyfta fram att v och f! Är partier som mer eller mindre är renodlade kommunistpartier, ta t.ex v rörra ordförande hade sagt sig vara kommunist något som inte blev till så stor grej och varför inte ta upp f!s rörslag till en "mansskatt" är inte det diskriminering mot alla män sedan? 


   
SvaraCitera

Razor:

Jag skulle inte kalla det ogrundat, det dyker ju hela tiden upp fakta om SD-politiker som har vräkt ur sig rasistiska åsikter...varefter de får ursäkta sig och/eller avsäga sig sitt uppdrag. Gång på gång händer det. Utan orsak? Det tror jag ej.

Orsaker finns naturligtvis, men orsaken är inte att hela partiet är rasistiskt. Över 99% av alla SD-politiker har inte blivit avslöjade med någon rasistisk skandal, trots att media både infiltrerat partiledningen och kommit över privata mejladresser. Hade Åkesson och gänget hyst rasistiska åsikter hade detta garanterat kommit fram närmsta veckan. 


   
SvaraCitera

Bööööörg:

Vad grundar du det på?

SDs politik som inte är rasistisk. Och dessutom har jag varit med om tillräckligt många gånger där jag själv blivit kallad för det där motdebattören aldrig någonsin kommit med något konkret. 


   
SvaraCitera

N.W:

Anledningen till att rabiata vänsterfolk slänger sig med ogrundade uttryck som "fascist", "rasist", "nazist" och så vidare är ju för att de innerst inne vet att det inte finns några vettiga argument mot SDs konkreta politik. Det är precis därför de exempelvis sysslar med personangrepp, vinklade kampanjer och i vissa fall till och med hot och våld. Varje gång du blir kallad rasist av någon vänsterstolle kan du ta det som ett bevis för du har helt rätt vad gäller politik.

Tumme upp

Nej, det är för att det stämmer.


   
SvaraCitera

Ont: Jo.


   
SvaraCitera
mynona

Även om vi rensar bort allt som är/kan tolkas som/uppfattas som etc rasism, så är det inte smickrande för SD:s väljare att de så ofta utgörs av människor som kallar sina meningsmotståndare för världsfrånvarande pk-vänster-elitister och så ofta visar sig inte förstå ett skvatt av de fenomen de motsätter sig. 


   
SvaraCitera