Aviseringar
Rensa alla

Man skall aldrig träffa en främmande människa från internet


Chuz Martinez:

varför då?

Oskyldig


   
SvaraCitera

TheNumberOneWriter:
För 15 år sedan tror jag inte att det var vanligt att man träffade någon från nätet överhuvudtaget, men idag är det ju vardagsmat så att säga. Man ska alltid vara försiktig även om man tycker sig känna personen, för man vet ALDRIG hur personen i fråga är i verkligheten. 

Jag gillar att skriva med folk. I verkliga livet är jag blyg, men på Internet känner jag mig mycket mer öppen och det blir därför lättare för andra att lära mig då också. 

jag tycker tvärtom. jag är försiktig när jag träffar folk första gången i meatspace, och sen vill övergå till internetbekantskap. det är så lätt att maskera att man är en fullständig fucktard i meatspace. internet är mer konsekvent, det är ett samhälle där intellekt, argumentationsförmåga och språk är det enda som räknas. åsikter också, antar jag. men man kan inte gömma sig bakom en fasad av fördelaktigt utseende och sociala fintar på samma sätt. det är ärligt och bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

Oskyldig

född 96? glömmer bort att folk kan vara det utan att vara jättesmå


   
SvaraCitera

Chuz Martinez:

född 96? glömmer bort att folk kan vara det utan att vara jättesmå

JAAA :DDD meeeeh, är ju 18 hela år ändå Ledsen


   
SvaraCitera
reben

nä dom är ofta så långt bort


   
SvaraCitera

shatter:

JAAA :DDD meeeeh, är ju 18 hela år ändå Ledsen

jag slutade åldersdiskriminera när jag insåg att folk kan vara 18 och ändå inte ha personliga minnen av när broder daniel forever släpptes. det fyller liksom ingen funktion längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo: var från internet

RodnarHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter: JAAA :DDD meeeeh, är ju 18 hela år ändå Ledsen

Ja, tiden är för snabb för mig


   
SvaraCitera

player one:

jag slutade åldersdiskriminera när jag insåg att folk kan vara 18 och ändå inte ha personliga minnen av när broder daniel forever släpptes. det fyller liksom ingen funktion längre.

Göteborg OCH håkan hellström Galen stolthet i staden där jag borRodnar


   
SvaraCitera

player one:

jag tycker tvärtom. jag är försiktig när jag träffar folk första gången i meatspace, och sen vill övergå till internetbekantskap. det är så lätt att maskera att man är en fullständig fucktard på internet i meatspace. internet är mer konsekvent, det är ett samhälle där intellekt, argumentationsförmåga och språk är det enda som räknas. åsikter också, antar jag. men man kan inte gömma sig bakom en fasad av fördelaktigt utseende och sociala fintar på samma sätt. det är ärligt och bra.

Accepterar din åsikt för alla tycker ju olika, men för mig är det lättare att öppna upp mig på Internet än vad det är i verkligheten. Du har en poäng i att man inte kan gömma sig för sanningen typ, men det brukar jag inte göra heller. Jag brukar vara tydlig med att berätta att jag i verkligheten är blyg. Oftast har folk svårt för att förstå det eftersom jag inte verkar speciellt blyg på Internet, men jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt det. Jag är fortfarande samma person på Internet som i verkligheten, men på nätet säger jag det jag tycker och tänker. Det är inte alltid att jag gör det annars Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om inte mitt minne sviker mig så har jag träffat 2 st från internet. 2 tjejer. träffade dom 2 gånger men senare så igonerade jag dom. dom ville träffa mig flera gånger och dom bjöd hem mig hos dom för övernatting, wtf, fast jag tacka nej.

det konstiga vara att dom snacka skit om mig o sa att jag var äcklig.

varför vill dom träffa någon som är äckligt? ett mysterium jag än idag funderar över. hade kunnat fråga dom på facebook men jag har ingen facebook.


   
SvaraCitera

shatter:

Göteborg OCH håkan hellström Galen stolthet i staden där jag borRodnar

var får du håkan hellström från? höjdpunkten i hans karriär var som trummis i broder daniel, sen dess har det bara gått utför.

TheNumberOneWriter:

Accepterar din åsikt för alla tycker ju olika, men för mig är det lättare att öppna upp mig på Internet än vad det är i verkligheten. Du har en poäng i att man inte kan gömma sig för sanningen typ, men det brukar jag inte göra heller. Jag brukar vara tydlig med att berätta att jag i verkligheten är blyg. Oftast har folk svårt för att förstå det eftersom jag inte verkar speciellt blyg på Internet, men jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt det. Jag är fortfarande samma person på Internet som i verkligheten, men på nätet säger jag det jag tycker och tänker. Det är inte alltid att jag gör det annars Glad

finner ditt språk förvirrande, internet är verkligheten. meatspace är jag inte lika säker på.


   
SvaraCitera

player one: var får du håkan hellström från? höjdpunkten i hans karriär var som trummis i broder daniel, sen dess har det bara gått utför.

mm, menar det 😉 och sen spelade han ju bas också^^


   
SvaraCitera

player one:

finner ditt språk förvirrande, internet är verkligheten. meatspace är jag inte lika säker på.

Haha, jag tyckte ditt språk var förvirrande. Vi förstår nog inte varandra, iallafall inte på nätet Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte de flesta här minns hur internet var för 15 år sedan.


   
SvaraCitera