Aviseringar
Rensa alla

Man skapar sin egen verklighet


kraamiszz:

människor som är negativa hela tiden = människor som har gett upp

så är det iaf enligt mig

Nintendo:

Tkr du är en sådan människa, hmhm.

kraamiszz:

Det är en sak att tycka att livet är jobbigt, och en helt annan att helt ge upp om det.

du kan ju inte bara hitta på egna kriterier, antingen är man negativ hela tiden eller så är man inte det, oavsett om man "gett upp" eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

pga diskussion vi hade i relationsdagboken för någon vecka sedan, där du whinade om hur ensam du var och ansåg att alla motargument bara berodde på att "jag hade någon" och du framställde din egen situation som hopplös osv osv.

Jag förstår.
Det varierar väldigt mycket, men innerst inne vet jag att jag själv måste förändra mitt liv.
För tillfället är jag optimistisk, försöker i alla fall vara.

Blivande_japan:

du kan ju inte bara hitta på egna kriterier

det gör jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livet suger.

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Livet suger.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gillar inte negativa människor så just därför gillar jag inte mig själv just nu för jag är rätt så negativ för tillfället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Varför?

Allt är grått och nedstämt.
Jag tycker ingenting är roligt och alla bara dissar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Allt är grått och nedstämt.
Jag tycker ingenting är roligt och alla bara dissar.

Tänker du göra något åt saken?

patrick bateman:

jag gillar inte negativa människor så just därför gillar jag inte mig själv just nu för jag är rätt så negativ för tillfället

Varför är du negativ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Tänker du göra något åt saken?

Nej, allt suger ju ändå. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Nej, allt suger ju ändå.

Jag förstår inte att du orkar tänka så :/
Då kan man ju lika gärna lägga sig ner och dö.
Hoppet är det sista som lämnar människan..


   
SvaraCitera

Jag tror knappast att man kan dra en sådan kant om man ser från ett psykologiskt perspektiv. Vissa människor är fast i deras egna tankar och inte kan ta sig ur. Allt är inte svart eller vitt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reeplay:

Vissa människor är fast i deras egna tankar och inte kan ta sig ur.

Det går, med hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Jag förstår inte att du orkar tänka så :/
Då kan man ju lika gärna lägga sig ner och dö.
Hoppet är det sista som lämnar människan..

Ibland funderar jag på det.
Att bara sluta finnas.
Ingen förstår mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland är det bättre att se sig själv som ett offer än att vägra träda in i den rollen, för det är inte heller hälsosamt. Ibland är man ju ett offer.
Min erfarenhet säger att de människor som tränger undan detta och menar att även det värsta ska mötas med en positiv attityd, tenderar till att vara väldigt osunda och emotionellt instabila överlag.


   
SvaraCitera

kraamiszz:

Det går, med hjälp.

Men det du insinuerar mer med text tar ju knappast hänsyn till folk med grava psykologiska skador, det är det jag vill poängtera. Du kan inte se allt till svart eller vitt. Man kan inte bara generalisera på det viset


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reeplay:

Men det du insinuerar mer med text tar ju knappast hänsyn till folk med grava psykologiska skador, det är det jag vill poängtera.

Jag säger bara det GÅR att må bra, det går att bli frisk. Jag förstår att man tvivlar om man mår jättedåligt, men jag syftade mer på "vanliga" människor. Men det kunde du ju inte veta.


   
SvaraCitera