Aviseringar
Rensa alla

månadspeng.


Ämnesstartare

hejsan, tänkte bara fråga hur mycket ni som är i åldern 14-15 får i månadspeng?
själv får jag 250kr av min mamma, och ibland 100kr av min pappa, men ofta glömmer han bort och så blir det inget.
dom flesta i min ålder har jag hört får typ 500kr och min mamma håller med om att jag bör få det men hon tkr ju såklart att hon ska fortsätta betala 250 och pappa betala 250, vilket jag håller med om. 
Kan även tillläga att min pappa varken betalar månadspeng, fritidsintressen eller kläder och han har en normal inkomst. alltså har vi inte svårt med pengar.  
hur mycket får ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

Har aldrig fått månadspeng eller liknande i hela mitt liv.


   
SvaraCitera

600 kr, 15 om någon månad. Då ska det däremot räcka till kläder, fritid och annat resten av månaden, och helst ska det sparas också ^^


   
SvaraCitera

jag har fått 150 kronor i månadspeng i flera år


   
SvaraCitera

Fick 300 kr när jag var 14 har jag för mig


   
SvaraCitera
M04
 M04

Jag är 16(04) får inte en enda krona av mamma
och min spappa har jag inte haft kontakt med på 6månader
men han betalar iaf 1GB i månaden t mig + han måste ge min mamma nån hundralapp i månaden pga delad vårdnad men har alltid bott hos mamma osv...
får aldrig om jag frågar om de heller då min mamma hellre köper alkohol Trött

min mamma eller jag köper aldrig kläder för har typ bara ärvt av min kusin i Norge och jaa...
(+använder knappt smink)
har slutat fritidsaktiviteter pga psykisk ohälsa
så ja det är väl logiskt då att inte få en enda krona
men ja hade gärna haft lite som jag kan använda för att ha  åt att leva på lmao elr spara  menmen 

får liksom klara mig på de lilla jag kan få vid jul eller när jag fyller år


   
SvaraCitera
3543
 3543

jag är 16 och får 1250kr/månad 


   
SvaraCitera

När jag var 14-15 fick jag 200-300 kronor, nu är jag 16 snart 17 och får 1000 kronor av studiebidraget!


   
SvaraCitera

När jag va 15 fick jag 600 kr nu är jag 17 och får 1200kr


   
SvaraCitera

Jag brukar få 500 från mamma och 500 från pappa som sätts in direkt på mitt konto.. sen får jag göra vad vill med dom (är inte så sparsam) men sen kan det hända att de lägger ut till mig i förväg om det är nåt alldeles speciellt jag ha.. men sen så dras det det på mina pengar.. 


   
SvaraCitera

500 kr/månad


   
SvaraCitera

jävlar Shockerad vad använder ni pengarna till


   
SvaraCitera

Fick ingenting innan jag började på gymnasiumCool


   
SvaraCitera
Emer
 Emer

Jag fick min barnbidrag när jag började sjuan, alltså 1200kr i månaden. Får betala kläder, godis och nöjen själv. Dock betalar föräldrarna fortfarande för frisör, schampo och balsam, och dyra saker som skidjackor och sånt. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Maymay:
Fick ingenting innan jag började på gymnasiumCool

same, bortskämda snorungar överallt Cool


   
SvaraCitera