Aviseringar
Rensa alla

Månadspeng- hur mycket?


Barnbidraget + 500:- ? Då kan ju de 500:- gå till det du inte behövt betala själv tidigare (helst då att du spara de fram tills dess du behöver köpa skor exempelvis). Sen sänker säkert dina föräldrar extra summan lite men att lägga fram det som förslag skadar ju inte

Har då haft barnbidraget sen jag var 13 men mina föräldrar har betalt det mesta utom nöjen, kläder och annat onödigt så har faktiskt ingen aning vad min egentliga månadskostnad är men att be om mer än 500:- från dina föräldrar känns onödigt


   
SvaraCitera

Jag har tidigare haft 200kr i månaden som skulle räcka till allt som inte var direkt nödvändigt. Alla prylar, skolsaker, ev smink, fika på stan, om jag ska köpa en dyrare ex skolväska eller jacka så fick jag lägga till pengar härifrån. Mina föräldrar betalde skor och kläder (minimalt med kläder, jag fick typ tjata mig till varje plagg). Nu inser jag att jag fick väldigt lite pengar jämfört med vad det skulle räcka till menmen. Nu har jag CSN och känner mig jätterik 🙂 betalar spotify så jag får ut 950kr i månaden men jag är en jävel på att spara pengar så jag får oftast runt 500kr kvar varje månad som jag sparar till större köp som jackor och skor 🙂 Tycker att pengarna du(TS) redan får räcker gott och väl, det är också viktigt att lära sig att spara pengar och inte bara be om mer. Försök att använda rabatter när du handlar och undvik att spontanshoppa så ska du se att pengarna räcker mycket längre 🙂


   
SvaraCitera
torg1

har aldrig fått månadspeng/veckopeng.
Fick hela mitt studiebidrag när jag började gymnaiset och fick då hjälpa till att betala hyran.

sååå... 100kr i månaden?
beror ju på hur gammal du är och hur mkt pengar din familj har.


   
SvaraCitera