Aviseringar
Rensa alla

Månadspeng, in my dreams. -.-


Ämnesstartare

Jag är en 16 år och har ALDRIG fått månadspeng, jag får 20kr då och då och 100kr till bio nån gång i månaden men aldrig någon riktig summa som jag ska försöka ha hand om under en månad. Jag tog upp en diskussion med min morsa om det och sa att jag inte skulle ha nått emot att ÅTMINSTONDE få 250kr i månadspeng och jag får ett jävla bullshit svar tillbaka.
"Du går alltid och köper godis eller nått, du vet inte hur du tar hand om pengar", 20kr?! Vad förväntar hon sig?! kan jag gå och köpa en ny cykel för den summan eller? Och hur ska jag kunna lära mig hantera pengar om hon inte ens låter mig försöka eller ens lära mig om jag inte får några pengar förutom dom otroligt små summorna? [confused]

Är det någon annan som har samma problem? eller någon som har nått råd? I'm desperate. [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vatten, in my dreams. -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

extrajobba?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knega osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grönt äpple, in my dreams. -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men du är ju 16, du borde ju få ditt studiebidrag?![shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

men du är ju 16, du borde ju få ditt studiebidrag?![shake]

Well, är inte direkt 16 atm[blush] men snart *host* om 7 månader *host*[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orka leka laglig. mkt besviken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är sexton år så du kan gott och väl söka ett extrajobb.


   
SvaraCitera

när jag var 16 flyttade jag hemifrån
så nä, har aldrig upplevt det där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns säkert någon bra anledning till att du inte får någon, kanske hon inte har råd att ge dig pengar hela tiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

orka leka laglig. mkt besviken

Wut?! Inte leker jag laglig! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cattiz:

Wut?! Inte leker jag laglig! [cute]

"F16"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

det finns säkert någon bra anledning till att du inte får någon, kanske hon inte har råd att ge dig pengar hela tiden?

De enda anledningarna till att hon inte ger mig någon månadspeng är att hon inte tror jag kan hantera pengarna, vilket jag troligen inte kan men man måste ju få lära sig nån gång? [cute] Jag vet att hon kan kosta på sig åtminstonde 250kr i månaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

"F16"

mm? :< Gillar jämna nummer. [cute]


   
SvaraCitera