Aviseringar
Rensa alla

Manga, Anime och sidor?


De enda bilderna jag kan se här är på män/killar


   
SvaraCitera

Min är faktiskt en tjej.


   
SvaraCitera

Homunculi:

Min är faktiskt en tjej.

Ledsen, kollade inte så noga :/


   
SvaraCitera

nae, du behöver inte ursäkta något, skulle bara säga det.


   
SvaraCitera

Homunculi:

vad menar frun.

Menar inte visningsbilderna, utan de bilderna på någon app för anime. Allt rosa hår, uppressade tuttar och "oskyldiga" men sexuella minerna och kroppsspråket. Patetiskt, egentligen, att kultur sitter kvar i sådana könroller om kvinnors oskyldighet men som ska vara väldigt sexuellt tillgängliga i såväl stil som uttryck [n][cry]


   
SvaraCitera

g*nus:

Menar inte visningsbilderna, utan de bilderna på någon app för anime. Allt rosa hår, uppressade tuttar och "oskyldiga" men sexuella minerna och kroppsspråket. Patetiskt, egentligen, att kultur sitter kvar i sådana könroller om kvinnors oskyldighet men som ska vara väldigt sexuellt tillgängliga i såväl stil som uttryck [n][cry]

du får väl ta och bredda dina vyer lite i så fall.


   
SvaraCitera

Homunculi:

du får väl ta och bredda dina vyer lite i så fall.

Vet att ALL anime inte är så omg, men jävligt mycket och speciellt den kommersiella. Kom inte och säg att jag har fel [no-no]


   
SvaraCitera

g*nus:

Vet att ALL anime inte är så omg, men jävligt mycket och speciellt den kommersiella. Kom inte och säg att jag har fel

men herregud... om du inte gillar den här tråden så kan du sluta skriva på den, du kan släppa ut din negativa energi någon annan stans.


   
SvaraCitera

g*nus:

Vet att ALL anime inte är så omg, men jävligt mycket och speciellt den kommersiella. Kom inte och säg att jag har fel [no-no]

fast jag tittar inte på sådant.

och jag tror att det är en sterotyp bild av anime fastän det inte är lika mycket av det längre.


   
SvaraCitera

g*nus:

Menar inte visningsbilderna, utan de bilderna på någon app för anime. Allt rosa hår, uppressade tuttar och "oskyldiga" men sexuella minerna och kroppsspråket. Patetiskt, egentligen, att kultur sitter kvar i sådana könroller om kvinnors oskyldighet men som ska vara väldigt sexuellt tillgängliga i såväl stil som uttryck

Homunculi:

fast jag tittar inte på sådant.och jag tror att det är en sterotyp bild av anime fastän det inte är lika mycket av det längre.

finns förihelvete bra animes där tjejerna inte är som du säger g*nus


   
SvaraCitera

g*nus:

Vet att ALL anime inte är så omg, men jävligt mycket och speciellt den kommersiella. Kom inte och säg att jag har fel [no-no]

Ja, här har du rätt se bara hur den stereotypa kvinnan bröstar upp sig och det bara flödar sex appeal från henne.

Image


   
SvaraCitera

Homunculi:

sex appeal från henne.

Fan vad dåligt exempel, hon övertalar ju sina fiender med hjälp av sin fysiskt typiskt kvinnliga attribut och sexuell "charm". Hur jävla ofta gör män det?


   
SvaraCitera

g*nus:

HAHAHA BILDERNA PÅ DENNA SIDA
PORTRÄTTERINGEN AV KVINNOR
*försöker hålla sig från att håna*

Din favoritmanga då?

edit: bäddar in den, varning för känsliga tittare. [smile]


   
SvaraCitera

g*nus:

Menar inte visningsbilderna, utan de bilderna på någon app för anime. Allt rosa hår, uppressade tuttar och "oskyldiga" men sexuella minerna och kroppsspråket. Patetiskt, egentligen, att kultur sitter kvar i sådana könroller om kvinnors oskyldighet men som ska vara väldigt sexuellt tillgängliga i såväl stil som uttryck [n][cry]

Nej, men för att vara seriös. Manga och anime är skapad för att attrahera folk på den japanska marknaden. Producenterna är väldigt konsekventa då de bara släpper fram sånt som blir tillräckligt populärt oavsett om det förekommer mycket vulgärt material eller inte. Bara det är hedersamt och något man bör se upp till. Det har också lett till att förutom tjejer exponeras i hög grad så blir också killar det, beroende på vilken målgrupp en serie ifråga riktar sig till. Det finns förmodligen en hel del mer av den varan än vad du känner till, och det är mest för att sånt inte når den europeiska marknaden eller kommer ut på anime som är det i huvudsak västerlänningar tar del av ur den japanska populärkulturen som helhet.

I övrigt förstår jag inte feministers kritik av anime egentligen. Det finns väldigt många stycken ur mainstream anime som ni nog måste se upp till, mer än andra grupper egentligen. Era analyser av manga och anime är allt för ytlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thanks for this info. and if you are searching for the best reading online, manganato is one of the top places to read free manga online.


   
SvaraCitera