Aviseringar
Rensa alla

Manga-favorit?


Ämnesstartare

eeeema:

näh, inget att visa. manga är nog inte min starka sida ändå skulle jag tro, haha.

Äschrå, kom igen. Det blir 1 funky äventyr

eeeema:

aha, berätta mer.

Well, arrite.

Rökte för första gången i mitt liv för typ... fyra år sen. Hela det är en väldigt lång (men spännande, har jag fått höra) historia. Enligt min kompis som sen fortsatte röka typ varje dag de kommande två åren efter det kände vi knappt något.

Rökte för andra gången för typ två veckor sen (då jag denna sommar haft någon idé om att jag absolut vill prova röka). Kände knappt något. Blev lite trött. Sa till min betydligt mer erfarne kompis att jag gärna ville prova en gång till dock.

Så i söndagskväll skulle vi hänga. Vi var ett gäng på fyra pers och rökte två st spliffs på hela kvällen. Kände först ingenting alls förutom att jag blev lite varm om ansiktet. Låg i soffan och såg på film. När jag sen sa "va fan, jag känner knappt något alls" och ställde mig upp slog det till.

Låg i soffan och skrattade åt det mesta. Upplevde verkligheten som små fönster som var helt frånkopplade ifrån varandra. Bängheten kom i vågor. När det var som bäst var det väldigt skönt i någon kroppsdel. Först bakom ögonen, sen i munnen (vilket dock var lite obehagligt pga trodde att jag skulle bita mig i tungan). Snöade ett kort tag in mig på att jag trodde att jag skulle pissa ner mig men tanken släppte.

Dagen därpå rökte vi ännu mer, fast då var det inte lika kul. Vi gjorde inte så mycket. När vi inte var höga gick vi till ett köpcentrum i närheten för att handla öl och vin till kvällen. Var jätterädd för alla och trodde att det skulle synas på mig att jag rökt. Stötte bl.a. på min styvbrors fru och hennes 7-åriga son som vi firat jul ihop med de senaste 5 åren. Ljög och sa att jag var förkyld och jättetrött. Fick lite panik av att prata med dem.

På kvällen rökte vi ännu mer. Det var inte heller speciellt kul. Vi satt i typ fyra timmar och sa knappt något alls. Orkade inte hitta på något. Hade mest skuldkänslor över att jag rökte.

Dagen efter de här två rökdagarna var jag sjukt seg. Hade jättemycket skuldkänslor när jag åt middag med min pappa. Fick lite panikångest (vilket jag ej haft sen typ tre år tillbaka) när jag och några kompisar gick på bio pga hur frånkopplad från verkligheten och virrig jag kände mig.

All in all så är smög ej min grej.

Hoppas också att min lillebror aldrig får reda på detta. Han gör allt jag gör. När jag började snusa för fem år sen började han också. Och när jag slutade i våras slutade han också. Tror inte att han skulle kunna skilja på "gott och dåligt" umgänge på samma vis som jag om han skulle ge sig in i rökarkretsar.

Aja, bryr inte mitt huvud så mycket om det. Han kommer inte få reda på't. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Aja

haha, okej. lite erfarnhet det där iaf. det är ju alltid (typ) bra 🙂 jobbigt med skuldkänslor och panikångest :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

jobbigt med skuldkänslor och panikångest :/

Ja, äsch, har mått jättebra det senaste året. :> Fick ju bara det där pga att weed helt enkelt inte är för mig. Hur ser din relation till att röka på ut?


   
SvaraCitera

NARUTO [love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Hur ser din relation till att röka på ut?

den finns inte. borde jag skapa en?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

den finns inte. borde jag skapa en?

Gör som du vill med det (är emot reglerna att uppmuntra, haha). Tror att det största som avgör hur din upplevelse kommer bli är din egen syn på det hela. För mig är det ju en väldigt tabu grej med många stressfaktorer anknutna till det hela vilket gjorde att jag inte kunde slappna av och bara ta in det. Kände dessutom att jag blev så jäkla seg dagen/dagarna efter att det blev lite oroande. Skulle inte kunna ha en "vardagsrelation" till cannabis så som jag kan ha till t.ex. alkohol. Att bara gå ut och ta en enda öl för att det är gott.

Så ja, om du själv vill det, sure. Om du inte vill det, låt bli. Se bara till att inte fastna i det. Man blir deprimerad och trög.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JAG HATAR NARUTO!!!!!


   
SvaraCitera
Bakric

Varför fanns varken Ranma½, Love Hina (jag vet....) eller viktigast av allt: One Piece med????
Skiiieeetunge [mad]
För övrigt så är One Piece den ovedersägligt bästa serien ever![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad:

Silver Fang (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Bakric:

Ranma½, Love Hina

what the fuck man


   
SvaraCitera
Bakric

Homunculi:

what the fuck man

JAG VET!!!!
Visserligen vare ett tag sen jag läste just dom (läser/tittar bara på One Piece atm) men ändå [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blade of the immortal


   
SvaraCitera

Elfen Lied [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lone Wolf and Cub
Yotsuba&!
The Lucifer and Biscuit Hammer
Yokohama Shopping Log
Nausicaä of the Valley of the Wind

Är väldigt stolt över min smak när det gäller manga [party]
Finns ju mängder med godis om man vet var man skall gräva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

blade of the immortal

jag älskar dig Birgrr [love]


   
SvaraCitera