Aviseringar
Rensa alla

Många finnar! HJÄLP?!?!?!


liviz:

Jojo men.. om man låter bli att pilla på sina finnar, hur lång tid tar det innan dom försvinner då? [smile]

Det kommer att komma nya hela tiden tills du har passerat puberteten.. [crazy]

Det olika från person till person..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Smorde du in dig ordentligt efter varje tvätt då?

Ja, det gjorde jag.. :/

Kissemissen:

Det finns en jättebra cleanser och creme som heter Acnicyl

Hört talas om den! =) Kanske värt att testa..?

S3ON:

Det kommer att komma nya hela tiden tills du har passerat puberteten..

Men ååååh.. men det ser ju inte så fräscht ut att ha gula och vita prickar i ansiktet, det´är ju väldigt frestande att klämma liksom.. [crazy]


   
SvaraCitera

liviz:

Men ååååh.. men det ser ju inte så fräscht ut att ha gula och vita prickar i ansiktet,

Nope. Men vad spelar det för roll i din ålder? [zzz]


   
SvaraCitera

liviz:

men det ser ju inte så fräscht ut att ha gula och vita prickar i ansiktet,

om dom är gula eller vita tycker jag du kan klämma dom. se dock till att ha rengjort ansiktet och rena fingrar. helst ska du ha papper eller nåt på fingrarna också så du inte kladdar med själva fingrarna i ansiktet. fingrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nope. Men vad spelar det för roll i din ålder?

Eh, ursäkta? ålder spelar väl fan ingen roll. Bryr mig mycket om mitt utseende -.-


   
SvaraCitera

liviz:

Hört talas om den! =) Kanske värt att testa..?

Absolut! You should try it [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till doktorn. Undvik alsolsprit, det är inte bra för huden. Kläm _inte_. Även om det är vanligt med acne och det är ofarligt så behandlar man inom vården allas acne eftersom den gör att folk mår väldigt dåligt. Börja med Basiron på apoteket, om det inte fungerar, gå då till din husläkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

liviz:

Kan förresten säga att "finnarna" som jag har i ansiktet, är för tillfället röda fula märken efter att jag klämt dom, som skorpor ungefär. ÅÅÅÅÅÅÅÅH HJÄLP NGN?!

Kläm dem inte.


   
SvaraCitera

Använder du brunkräm eller något? I så fall kan det vara en bra idé att sluta upp med det.


   
SvaraCitera

kosjka:

du slog mig med en finnes marginal[sad]

[love] cool.

antrax:

Vad är det för fel på dig? [surprised]

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Använder du brunkräm eller något? I så fall kan det vara en bra idé att sluta upp med det

Sminkade mig mycket innan, men då hade jag inte ens några finnar, och hade inga när jag slutade innan. Så det beror nog inte på det...


   
SvaraCitera

dricker du tillräckligt med vatten?

jag brukar slarva med det men sen får jag ibland perioder då jag dricker typ 1,5 l/dag i en vecka kanske och det gör märkbar skillnad på min hy iaf [smile]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

liviz:

Bryr mig mycket om mitt utseende -.-

liviz:

Men nu när jag började 7:an

Och det är lite hemskt. [sad]


   
SvaraCitera

liviz:

Bryr mig mycket om mitt utseende -.-

Sluta! Risken finns annars att du blir "14-year old pregnant". [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Sluta! Risken finns annars att du blir "14-year old pregnant".

Du är ju sjuk i huvudet? Jag är 13 år, går i 7an, bryr mig mycket om mitt utseende, inte fan blir jag gravid när jag är 14 för det? :S skaffa ett liv.

enhimmelskdrog:

dricker du tillräckligt med vatten?

jag brukar slarva med det men sen får jag ibland perioder då jag dricker typ 1,5 l/dag i en vecka kanske och det gör märkbar skillnad på min hy iaf

Ja du, det kanske är haken. Jag dricker typ aldrig vatten, kanske 1 gång var tredje dag (haha) så det kanske beror på det? [wink]


   
SvaraCitera