Aviseringar
Rensa alla

Manifestation mot päls 28/11 Göteborg!


Ämnesstartare

Pälsindustrin skördar fler än 40 miljoner djurs liv per år och man kanske kan tro att Sverige numera är oskyldiga, men faktum är att vi står för 1,5 miljon av de här djuren. Detta måste få ett slut, päls är inte livsviktigt för oss som har annat material till kläder. Vi behöver inte leva som grottmänniskorna insvepta i likdelar för att hålla värmen. Och om det nu är nödvändigt med päls för modes skull – varför i all världen måste den vara äkta, varför måste vi döda för den när det går att tillverka fuskpäls?

Djur precis lika levande som dig själv och ditt husdjur, trängs in i små, små burar i miljöer som de inte mår bra av. De berövas sin frihet och sina naturliga levnadsförhållanden, vilket gör dem förvirrade, ångestfyllda, vettskrämda och frustrerade. Det finns studier som visar på att vissa av djuren får allvarliga psykiska störningar som kan jämföras med schizofreni av att hållas inlåsa på det viset. När man dödar djuret är det snarare ett undantagsfall att man tar tillvara på resten av liket – man dödar alltså för enbart pälsen. I Sverige har vi förbjudit s.k. rävsaxar sen flera år tillbaka, men vi köper fortfarande in päls från farmer där de använder sig av denna brutala jaktmetod.

Du kan vara med att påverka och få ett slut på pälsindustrin i Sverige - vi har varit framgångsrika i våra protester. Men nu behöver vi ditt stöd och din medverkan i vår manifestation under Pälsfria fredagen, som är en internationell djurrättsdag. Det här året samlas vi fredagen den 28 november utanför domkyrkan klockan 13.45. Sen går vi till butiken SVEA som ligger bara något stenkast bort, inne på Grand Passage, Kungsgatan. Själva manifestationen börjar först 14.00 SVEA är en av de få klädkedjor som fortsätter sälja päls, trots att samhället går framåt i utvecklingen i frågan. Var med oss, påverka, kräv ett slut på den chockerande brutala industrin som finns i världen och som orsakar så mycket onödigt lidande för miljoner djur. Sätt ner foten, förstärk vår röst och tillåt inte att detta fortsätter pågå genom att blunda för pälsindustrin.

Bakom varje päls finns flera lik, dessa liken har en gång varit fullt levande djur med både känslor och rädsla och hungerkänslor. Vi inbjuder dig att vara med i vår manifestation och välkomnar dig varmt om du kommer. Det behöver kanske inte sägas, men avstå från att bära päls, skinn eller annat material som kan gynna de djurförtryckande industrierna runtom i världen. Och självklart gäller det pälsförbud bland oss som manifesterar! Vi uppmuntrar dig att komma, och om du kommer visar det på mognad. Alla människor har ett personligt ansvar, vi bidrar alla till att världen ser ut som den gör. Det är modigt att inse att man kan påverka och förändra, så kom hit med stolthet och våga vägra päls!

Var? utanför domkyrkan, kungsgatan.
När? 28/11 klockan 13.45
Mot? SVEA, butiken i Grand Passage
Kan jag komma? JU FLER DESTO BÄTTRE.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag vet inte vad jag ska säga, är själv vegan men känns så meningslöst med allt sånt. Så gott som alla industrier utnyttjar ju djur på något sätt.


   
SvaraCitera

Fuck dig och dina djur!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mollymorbid:

När? 28/11 klockan 13.45

hur ska vi icke-arbetslösa som har jobb eller skola att vara på göra?


   
SvaraCitera

synd att den var i en bondhåla...annars skulle jag kommit


   
SvaraCitera

[zzz] Dold text: Kunde inte låta bli... [blush]

Pälssorg.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mollymorbid:

När? 28/11 klockan 13.45

Så alla ni är arbetslösa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan att jag inte visste om den! Hade fett varit på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orka. Bry. sig. ?!


   
SvaraCitera

Är emot pälsindustri så länge man inte släpper ut djuren i naturen. De som får för sig något så korkat förtjänar jag vet inte vad. Har hört skräckscenarion då minkar (eller vad det nu är man gör pälsar av) släppts ur sina burar av djurrättsakvitister. Sedan har de små liven gått hårt åt på fågellivet. Nej, de skall avlivas i så fall.


   
SvaraCitera

orka bry sig om djuren


   
SvaraCitera

Nej, av de simpla anledningarna att:
1. Jag bor ej i Göteborg.
2. Om jag nu gjorde det så går jag faktiskt i skola
3. Jag äter kött och vill ej hyckla.

mollymorbid:

Sen går vi till butiken SVEA som ligger bara något stenkast bort, inne på Grand Passage, Kungsgatan. Själva manifestationen börjar först 14.00 SVEA är en av de få klädkedjor som fortsätter sälja päls, trots att samhället går framåt i utvecklingen i frågan

Ja, det låter väldigt moget att förstöra för någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera