Aviseringar
Rensa alla

Manligt ord för "fröken"


Fröken


   
SvaraCitera

time: Inget fel på fröken tycker jag!

typiskt femenester


   
SvaraCitera
time
 time

tevepro:

typiskt femenester

Måste man vara feminist för att tycka att det inte är något fel på fröken eller va


   
SvaraCitera

Äh, vem bryr sig? Sover


   
SvaraCitera

Zymba:
Äh, vem bryr sig? Sover

Jag är ganska säker på att tråden inte hade skapats om ingen brydde sig. Du vill juh ha ett runka emot något annat? Men vi får inte vilja byta ut ordet fröken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: Ska de inte kallas förskolepedagog nuförtiden?

Det kan man kanske tycka, men framförallt då om man är utbildad till det. Och det är inte jag.

adaq:

"Ursäkta herr förskolepedagog  men jag måste gå på toaleten"

Mycket glad

time:
Inget fel på fröken tycker jag! 

Absolut inget fel i det, jag klagar inte. Det var mest i början, för 2-3 år sedan, som jag tyckte att det lät lite konstigt. Men nu är jag såklart van, och blir gärna kallad för det. Lystrar ju till det i jobbet också.

Zymba:
Äh, vem bryr sig? Sover

Varför då ens kommentera? Trött

Nä, men. Det var inget viktigt, bara en fundering.


   
SvaraCitera

Armagedon: Varför då ens kommentera?

För att det var en kommentar som ska få dig att fundera. Varför bryr du dig? Det är barn, de kallar dig fröken för att det är så de relaterar till dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

För att det var en kommentar som ska få dig att fundera. Varför bryr du dig? Det är barn, de kallar dig fröken för att det är så de relaterar till dig. 

Men jag har inte sagt att de inte får kalla mig för det. Det får dom så mycket de behagar Tumme upp Frågan var bara om det finns någon manlig motsvarighet. Men sen om det är något jag för den sakens skull kommer att bli titulerad som, det framgår inte.


   
SvaraCitera

När jag gick i mellanstadiet hade vi en gång en manlig vikarie för vår ordinarie lärare och en i klassen kallade honom för fröken när han ville något, varpå han brukade svara med gnällig röst "kalla mig inte fröken. Teddy heter jag".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N3794N:
När jag gick i mellanstadiet hade vi en gång en manlig vikarie för vår ordinarie lärare och en i klassen kallade honom för fröken när han ville något, varpå han brukade svara med gnällig röst "kalla mig inte fröken. Teddy heter jag".

Mycket glad

Haha, så lät jag i början. Vanesak.

Men det är som jag hade på känn. >Fröken får det bli.


   
SvaraCitera

Brukar uppmuntra barnen att kalla mig mitt förnamn då jag inte gillar maktpositionen innebörden av "fröken" har.

Sen tycker jag inte att det är fel att kalla manliga pedagoger för fröken. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Brukar uppmuntra barnen att kalla mig mitt förnamn då jag inte gillar maktpositionen innebörden av "fröken" har.

Sen tycker jag inte att det är fel att kalla manliga pedagoger för fröken. 

Klart att ens egna förnamn föredras, så är det ju.

Nepp, inget fel i det Tumme upp

Fast jag är heller ingen riktig pedagog. Lokalvårdare och diskare, men är med barnen och äter och är i bangruppen där jag får tid. + Vikariat.


   
SvaraCitera

Fast jag är heller ingen riktig pedagog. Lokalvårdare och diskare, men är med barnen och äter och är i bangruppen där jag får tid. + Vikariat.

Detta är väl inte relevant för vad barnen kallar dig ? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Detta är väl inte relevant för vad barnen kallar dig ? 🙂

Hahaha, inte egentligen Mycket glad


   
SvaraCitera

Herr?


   
SvaraCitera