Aviseringar
Rensa alla

Mannen ska få bestämma om abort.


fullochglad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Båda bör vara delaktiga i beslutet. Men kvinnan ska inte tvingas till abort/förlossning om hon verkligen inte vill.
Är pappan för omogen för att få barn så får han skylla sig själv att han satte på bruden.


   
SvaraCitera

fullochglad:

Nej, det är sjukt (Du röstade på detta alternativ)

Tycker att det är sjukt att någon människa ska få bestämma om de vill dräpa sitt barn eller inte. Varken mamman eller pappan ska ha rätt att döda sitt barn.


   
SvaraCitera

Kvinnan bestämmer över sin egen kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fullochglad:

Jag har ingen åsikt (Du röstade på detta alternativ)

Det är kvinnan som bestämmer egentligen men mannen borde kunna påverka lite mer tycker jag.
Jag har med andra ord en åsikt om detta men alternativet "Jag har ingen åsikt" var det som passade in bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Båda ska ha vetorätt.[party]
Ett nej väger tyngre än ett ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fullochglad:

Nej, det är sjukt (Du röstade på detta alternativ)

Självklart kan man inte tvinga en kvinna att föda ett barn om den inte vill :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fullochglad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Alltså jag tycker båda ska bestämma. Mannen kan ju inte tvinga en kvinna att föda barn om hon inte vill och kvinnan kan inte göra honom till pappa om han inte vill.


   
SvaraCitera

fullochglad:

Nej, det är sjukt (Du röstade på detta alternativ)

så jävla sjukt till och med.


   
SvaraCitera

fullochglad:

Nej, det är sjukt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej för helvete. Det är en "bra tanke", eller nåt. Men det går inte implementera vettigt genom lagstiftning utan att fullständigt trampa på kvinnans rätt till sin egen kropp.


   
SvaraCitera

fullochglad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fullochglad:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Billig:

Abort abort... sluta knulla utan preventivmedel istället.


   
SvaraCitera

Meh är de dumma i huvudet eller?[surprised]
Visst tummen upp på att det blir mindre aborter men tänk om man inte har något val (finns väl tillfällen då man kanske blir våldtagen och blir gravid kul att ha det barnet). Liksom alla bäst är väl att bara använda kondom.
Det är väl bättre att ett barn välkomnas possitivt än att barnet ska likosm känna varför föddes jag i detta helvete osv
Visst båda kan få säga sitt men det är inte mannen som ska klämma ut en unge som de haft 9månader i magen! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Däremot ska pappan inte tvingas att vara pappa om han inte vill det.


   
SvaraCitera

Den här mannen gjorde abort utan att kvinnan vela: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=266168&page=1


   
SvaraCitera