Aviseringar
Rensa alla

Maplestory 2 job adv.


Rock N Roll !

Finns det någon här som spelar Maplestory ?
och som är haj på det där med det andra jobbet man ska försöka skaffa ?
Och kanske har lite humm om hur jobben för en warrior ser ut? [y]

Okej. här har ni en tjej som är alldeles påväg mot andra jobbet, och som tycker att valet är jättesvårt. Spearman, fighter eller page.. Jadu.

Jag skulle villa vara en spearman, då de faktiskt är otroligt häftiga.[cute] Men ! då har vi problemet .. Spearmen är ju ganska klena på egen hand, och själv gillar jag inte att gröta ihop mig med en massa konstigt folk som ska reta sig på varandra. [tired]
Jag gillar att vara ensam och slåss själv. är verkligen spearman ett smart val då ? [confused]

som sagt. det känns viktigt att kunna besegra stora monster på egen hand, sen struntar jag nästan i resten då alla tre jobben tilltalar mig på olika sätt.

Tacksam för tips och råd. vet inte alls hur jag ska välja. [cry]

eez142.JPG


   
Citera
Åtta

Jag spelade Maplestory för en miljon/tre år sedan. Jag hade bl.a. en level ~40 spearman.

De är rätt hyggliga på högre nivåer, då deras HP-boosting skill ger dem enorma mängder HP. Men fram till typ level 60 så är det skittråkigt att spela som spearman.

Page är också ett jobb som tar en miljon år (level 70+) innan de blir bra. Först när du får tredje jobbet börjar de göra någon ordentlig skada med sina skills.

Fighter däremot är rätt bra även på de lägre nivåerna, så förutsatt att du har råd med utrustning (många spelar som fighter → högre priser för deras utrustning) så är det ett bra val.

Så var det åtminstone när jag spelade, men det var som sagt väldigt länge sedan. Det kan ju ha ändrats nu. För mer information så rekommenderar jag att du googlar.


   
SvaraCitera

Åtta:

så är det ett bra val.

Wee. första vettiga svaret på UM. [bigcheers]
Jo, det är det dåliga med fighters.. att alla är just fighters.. och jag har alltid varit en sådan som vill välja min egna väg.
Men nu har jag äntligen fått det svar jag ville ha som tammekatten inte halva världen på google har kunnat svara ordentligt på. tack. [bigsmile]

om man bara kunde göra nått skitval utan att orka bry sig efteråt vad man valde. men sån är inte jag, jag ska fundera i hundra år tills mitt val känns 100% rätt.. vilket ibland tar en väldig massa tid. [chocked]

Rock On ! =]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade en lvl 140 bowmaster,bara testat spearman lite granna, kanske lvl 80 eller nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glömde ju självklart skriva med att jag körde på piratserver, men de fick hot av Nexon så fick lägga ner, 500 x exp, 1000 x mesos, stora bossarna spawnar var femte minut b.la


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera