Aviseringar
Rensa alla

Mår dåligt.


Ämnesstartare

Hej! Jag vill så gärna ha ett svar på min fråga.
Det är så att jag är 15 år, och har alltid gillat killar. Jag har alltid dragit mig till killar och tänder på det. Men en fredagskväll satt jag hemma, och då fick jag någon jätte konstig känsla, och började helt plötsligt tänka på, tänk om jag är bi. Jag blev jätte rädd, och mådde illa jätte ofta. Jag vill inte vara det, tycker inte att det är fel, men jag gillar inte det, jag tänder inte på tjejer och jag är inte kär i någon tjej. Jag mår illa att jag tänker så, det är jobbigt och vill inte tänka så. Ett tag tänkte jag inte på det, men nu har det kommit tillbaka. Får liksom spyattacker när jag tänker det. Jag har en tendens att tänka konstiga saker, brukar göra det ofta, men vill verkligen inte tänka på det här. Och när jag tänker på det, så känns det som att hjärnan jävlas och då inbillar jag mig saker. Skulle aldrig kunna bli tillsammans med en tjej, eller ens ha mysigt. Det är en stor fobi för mig, och det är så jobbigt när hjärnan tänker så. Kan ingen hjälåa mig, vad är det för fel på mig? är 15 år, en jobbig period?


   
Citera
Ämnesstartare

Det är ju nu man börjar utvecklas, eller ja vid den åldern. Du vet man kommer in i puperteten och grejjer, men om du inte gillar tjejer på det där sättet så är det väl inga problem ? Jag menar tankar kan man ju ha, tanskar cirkulerar bara omkring och man kan inte styra det.
Det hade nog varit mycket värre om du hade gillat en tjej och säger som du nu skrev att du blir spyfärdig.
Tycker inte att du ska orora dig.

Jag brukar med ha sådana tankar ibland, även fast jag bara är 18, och jag tror att det är normalt.
Fast mina tankar är typ ''tänk om jag skulle gilla en tjej på det där sättet, vad pinsamt'' and so on.

MEEEN, orora dig inte. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake]


   
SvaraCitera

addelisa:

Får liksom spyattacker när jag tänker det.

då är du nog inte bi. alltså inget att vara rädd för.

och sker det så sker det.


   
SvaraCitera

The brain works in mysterious ways.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det där var lite konstigt tycker jag [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar, känns lite bättre. Men är så jävla rädd, vill inte vara bi (och tror inte att jag är det, för jag dras inte till tjejer alls). Visst kan man tycka att en tjej är fin eller så, men aldrig mer än så. Vill absolut inte tänka på det, men ju mer jag tänker att jag inte vill tänka, så blir det värre och tankarna liksom tar över och jag blir helt knäckt. Sjukt jobbigt. Men får väl försöka tänka på andra saker. Saknar bara mitt "normala" liv då jag slapp tänka på alla dessa saker, ja min hjärna fungerar konstigt! [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte konstigt. vissa människor blir så eller så är det något annat i en kedjereaktion som leder till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, men det är så jobbigt. Vill inte alls tänka på det! mår illa... usch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja tror bara de e nån typ period du går igenom, tror inte du e bi....


   
SvaraCitera
time
 time

Alltså, ha ha. Om du inte tänder på tjejer och inte blir kär i tjejer och blir illamående av att tänka dig vara med en tjej så är du ju så långt från bi man kommer. Du är heterosexuell. Oroa dig inte för diverse tankar. Jobba på den undermedvetna självhomofobin du verkar ha istället kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addelisa:

jag tänder inte på tjejer och jag är inte kär i någon tjej.

då är du ju uppenbarligen inte bi. varför tror du att du är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att alla dessa tankar, lite svårt att intala mig själv men är otroligt rädd. Tankarna gör så att jag inbillar mig. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det är alltså inget jag behöver oroa mig för? Tankarna kommer väl försvinna hoppas jag, för såhär dåligt kan man inte må hela tiden.


   
SvaraCitera