Aviseringar
Rensa alla

Mår dåligt av ex


Ämnesstartare

Hej där ute!
Ska försöka dra min historia då.. Jag gjorde för 1.5 månader sen slut med min pojkvän efter att jag kände att vi inte alls förstod oss på varann och var så himla olika bara. Han blev förstörd och väldigt arg, vilket ledde till att jag helt bröt ihop av att se honom så och gick halvt tillbaka efter en vecka. Så vi fortsatte träffas, inte som ett par riktigt men mycket mer än vänner. Vi bråkade ganska ofta, mycket olika uppfattningar som sagt.. Men blev sams.

Fram tills i söndags. Då han drog igång något bråk och jag som i vanliga fall bara svarar lite sarkastiskt men passar mig för vad jag säger, orkade inte göra det mer utan gav riktigt tillbaka. Detta skedde alltså via sms och han kallade mig bland annat helt sjuk i huvudet, socialt inkompetent i samma sms. Sa åt mig att dra åt helvete och att han var glad att han äntligen insåg hur sjuk jag är. Jag slutade svara på hans sms och vi har inte pratat sen dess.

Nu, snart en vecka senare saknar jag honom så mycket ibland. Eller jag kanske bara saknar närheten? Vad vet jag..

Men jag behöver lite stöd och råd då mina vänner inte riktigt fattar hur jobbigt jag tycker det är. Vi går på samma skola också och det underlättar ju inte direkt.

Så.. vad skulle ni gjort i min situation? [shake]


   
Citera
Ämnesstartare

kanske dags att säga hej då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet, försöker, men det är inte alltid så lätt när jag ser honom varje dag.


   
SvaraCitera

om du hr någon självrespekt alls så bör du ju i varje fall inte försöka sluta fred.
låt honom vara bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack, ska försöka. Tar åt mig av vad han skrev gör jag ju inte heller riktigt, han har skrivit liknande när jag vet att han varit sårad över något. Så gissar att det var det som spökade igen.. De gångerna har han ju sagt förlåt efter men nu pratar vi ju inte.


   
SvaraCitera
zIGGE

sannerligen:

väldigt arg, vilket ledde till att jag helt bröt ihop av att se honom så

sannerligen:

Då han drog igång något bråk och jag som i vanliga fall bara svarar lite sarkastiskt men passar mig för vad jag säger,

sannerligen:

och han kallade mig bland annat helt sjuk i huvudet, socialt inkompetent i samma sm

sannerligen:

Sa åt mig att dra åt helvete och att han var glad att han äntligen insåg hur sjuk jag är.

"han är inte värd dig" får man alltid höra av vänner och andra, men saken är att sådant beteende du beskriver sitter djupt i en kille som är självdestruktiv mot dig och det är mycket allvarligt. Jag tror inte att du känner honom utan han har spelat dig, men säkert utan att begripa det själv och kommer aldrig att göra. lämna personen ifred bara.


   
SvaraCitera

JOZFiN:

dags att säga hej då

JOZFiN:

dags att säga hej då

JOZFiN:

dags att säga hej då

JOZFiN:

dags att säga hej då

JOZFiN:

dags att säga hej då

JOZFiN:

dags att säga hej då

JOZFiN:

dags att säga hej då

JOZFiN:

dags att säga hej då

JOZFiN:

dags att säga hej då

Image


   
SvaraCitera

sannerligen:

Så.. vad skulle ni gjort i min situation?

Sagt tack och adjö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns redan lättare efter era, egentligen helt självklara råd. Tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, generellt konsensus på UM angående de flesta duster som sker i ett förhållande är att man ska göra slut.

Lite generell trådstatistik och UM:s råd och tips i fetstilt följer:
- "Han/hon tittade på en annan." GÖR SLUT!
- "Han/hon surfar porr." GÖR SLUT!!
- "Han/hon har en fetisch." GÖR SLUT!!!
- "Han/hon vill ej ses varje dag men jag vill." GÖR SLUT!!!!
- "Han/hon svarar ej tillräckligt fort på mina sms." GÖR SLUT!!!!!
- "Han/hon kallade mig dum." DUMPA FÖR HELVETE!!#!&"!¤%%!

Normalt sett brukar jag bara stämma in i kören. Dels för att ofta håller jag med - många dylika trådar är så efterblivna att man efter snabb skumläsning tror det är rätt alternativ - men också dels för att jag har svårt att bry mig om andras förhållandeproblem om de ej får mig att skratta när jag läser om dem.

Idag är en sällsynt dag. Jag tänker bry mig, litegrann.

En snabb kommentar: Lyssna inte direkt på den enorma kören som skriker åt dig att göra slut för att ni bråkat lite - ibland går det faktiskt att lösa problem på andra sätt. Visserligen var han lite grov i munnen, men det betyder inte nödvändigtvis att det aldrig går att ändra på. Du måste själv utvärdera situationen och se om du tror att ni kan komma överens och lösa det här - vi ser dessutom bara en sida av myntet här och det är väldigt enkelt (speciellt för tjejer, verkar det som) att mest bara direkt hålla med en kvinnlig trådskapare och skrika om att dumpa.

Prata med honom, om du tycker att ni har saker att reda ut. Vill han inte prata alls eller kan han inte göra det sansat, då kanske det är bäst att dra. Men dra inte den slutsatsen för att han sa några elaka saker till dig. Det är lätt att inte tänka på vad man säger när man är upprörd.

MVH,
Styrelsens relationskommitté genom Penstrokes

PS.

zIGGE:

självdestruktiv mot dig

Va? Hur är man självdestruktiv mot andra?
DS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror han skulle gå med på att prata men det skulle med säkerhet inte bli sansat efter 3 minuter. Dessutom vet jag inte vad jag ska säga. Han anklagade mig för att inte bry mig om honom i söndags då, jag brydde mig verkligen så höll inte med. Sen vet jag inte vad som for i honom, men det är ju som sagt inte första gången något sådant händer. Men jag kan med rent samvete säga att jag inte har en aning om vad jag har gjort för att förtjäna de orden.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

(speciellt för tjejer, verkar det som)

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sannerligen:

Men jag kan med rent samvete säga att jag inte har en aning om vad jag har gjort för att förtjäna de orden.

Du kanske inte har gjort nånting för att förtjäna det. Då bör du ta upp det med honom. Har han ingen förståelse för att detta sårar dig och inga intentioner att lära sig tänka efter innan han talar, så kan du gott be honom dra dit pepparn växer Dold text: (var tvungen att ta på mig en monokel och en hatt, samt åldras 30 år, för att använda det uttrycket).

Känner du att du redan gett honom alla chanser du vill ge honom så stick. Det enda jag försökte säga var att du inte bör lita helt på UM:s tips, eftersom det i varje tråd brukar vara "gör slut".

Lycka till!

Roll on:

E

Sexist!!!!!!!111


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Lite generell trådstatistik och UM:s råd och tips i fetstilt följer:

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

encido.

[love]


   
SvaraCitera