Aviseringar
Rensa alla

mår enormt sämst nu :'(


Ämnesstartare

på tunnelbanan var det en hemlös som tiggde pengar för att ha råd att komma in på härbärget, men jag sa att jag inte hade några kontanter (pga har ALDRIG kontanter annars). men nu när jag kom hem märkte jag att jag att jag hade en 20lapp på mig[sad] har enormt dåligt samvete nu va gör man[sad][sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

märkte jag att jag att jag hade en 20lapp på mighar enormt dåligt samvete nu va gör man

Men du visste ju inte att du hade kontanter, och sen fick han säkert pengar av någon annan kort efter [y].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kostar det att komma in där? Det borde det ju inte göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Kostar det att komma in där? Det borde det ju inte göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexis:

Men du visste ju inte att du hade kontanter, och sen fick han säkert pengar av någon annan kort efter .

men kunnde ju ha känt efter 🙁

isola:

Kostar det att komma in där? Det borde det ju inte göra.

ah har för mig det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror jag aldrig har gett bort pengar till folk som faktiskt behöver det. tragiskt. [sad]


   
SvaraCitera

"Det enda som kan hindra en hemlös att få logiplats över natten är våldsamt eller hotfullt beteende."

http://www.stockholm.se/FamiljOmsorg/Hemloshet/Boende-for-hemlosa/

tror ej det kostar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha det var väl inte så farligt eller? han ligger ju bara där och vill ha pengar så han kan köpa mer knark och sprit. finns bättre saker man kan göra för den 20an


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha det var väl inte så farligt eller? han ligger ju bara där och vill ha pengar så han kan köpa mer knark och sprit. finns bättre saker man kan göra för den 20an

var god tänk igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha det var väl inte så farligt eller? han ligger ju bara där och vill ha pengar så han kan köpa mer knark och sprit. finns bättre saker man kan göra för den 20an

Du tycker inte du drar alla över en kam nu? Jag menar, ska de hemlösa som inte knarkar få lida för att några gör det?


   
SvaraCitera

isola:

var god tänk igen

han skrev i en tråd att det är bättre att vara ett svältande barn i afrika än 29-åring på um. jag tror med andra ord inte att det hjälper...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

han skrev i en tråd att det är bättre att vara ett svältande barn i afrika än 29-åring på um. jag tror med andra ord inte att det hjälper...

hahah 🙁


   
SvaraCitera

patrick bateman:

haha det var väl inte så farligt eller? han ligger ju bara där och vill ha pengar så han kan köpa mer knark och sprit. finns bättre saker man kan göra för den 20an

Helt rätt. Man kan ju inte skilja på de hemlösa som knarkar och dricker och på dem som inte har gjort något. men är man hemlös är det oftast ens eget fel...
vill man hjälpa en hemlös ska man inte ge dem pengar det vet man aldrig vad dem kommer lägga det på. Köp en sallad på ica eller något ist!


   
SvaraCitera

ellinorjulia:

Helt rätt. Man kan ju inte skilja på de hemlösa som knarkar och dricker och på dem som inte har gjort något. men är man hemlös är det oftast ens eget fel...

Du är 15 år, fastän du är 15 är jag rätt säker på att du någon gång i ditt liv gjort något jätte, jättedumt som du ångrar men som du inte kan göra ogjort. Tänk på det och på vilken koppling det kan finnas mellan din handling och de hemlösas liv. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

var god tänk igen

why?

Fingerprints:

Du tycker inte du drar alla över en kam nu? Jag menar, ska de hemlösa som inte knarkar få lida för att några gör det?

nej men det finns inte många hemlösa i sverige ju. i sverige får ju alla som vill ha hjälp, hjälp. så när nån ligger på gatan eller i tunnelbanan och tigger pengar så är min första tanke att han vill köpa knark och sprit. vill ha hjälp kan han gå och skaffa sig det

och jag är inte taskig. jag hade inte gett en vanlig person pengar heller bara sådär.

isola:

hahah 🙁

jag var faktiskt inte seriös

ellinorjulia:

Köp en sallad på ica eller något ist!

jag håller med. bättre att ge en hemlös en cola eller macka istället för pengar.


   
SvaraCitera